Skip to main content

hallo, als ik mijn internet snelheid wil verhogen tot 200 mbps geldt dat ook voor mijn WiFi zodat mijn mobiel sneller wordt of is dat alleen voor de pc ?

 

Mvg Bert Frederiks. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

In theorie geldt dat ook voor je wifi maar dat hangt wel af van de omstandigheden. Als er heel veel wifi signalen zijn zal je snelheid een stuk lager zijn. Met alleen een modem ga je het zeker door het hele huis niet halen.


Wat is dan een optie?


Op iedere etage bekabeld een accespoint neerzetten.  Maar welke snelheid haal je nu dan?


Je kunt de Wifi verbeteren op verschillende manieren.

KPN heeft SuperWifi waardoor je op meer plekken in het huis betere Wifi krijg. 

En de moderne modems bieden een betere (snellere) Wifi aan dan de oudere modems. Dus een goed modem kan ook helpen. 

Zo heb ik thuis bijvoorbeeld een Experiabox V9.  Dat modem heeft geen 5Ghz wifi. Heb je apparatuur die dat wel gebruikt, dan kun je met een beter modem (die wel 5Ghz wifi heeft) hogere snelheden en een stabielere verbinding halen in vergelijking tot 2.4Ghz.

 

 


En de wifi manager wil ook wel helpen.https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hoi @Bert 1955, welkom op het forum!
Is het nog gelukt je wifi te verbeteren met de wifimanager die @Joep1965 stuurt?


Hallo, 

Eerlijk gezegd merk ik er weinig van.


Waar komt de wifimanager op uit bij jou? Zou je daar een screenshot van kunnen sturen?


Hallo,

Ik heb het geprobeerd en het is nu eigenlijk best wel oké alleen als ik buiten zit heb ik geen WiFi. 


hallo, als ik mijn internet snelheid wil verhogen tot 200 mbps geldt dat ook voor mijn WiFi zodat mijn mobiel sneller wordt of is dat alleen voor de pc ?

 

Mvg Bert Frederiks. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hangt er van af.

Als je nu bijvoorbeeld bekabeld 100 mbit haalt en via WiFi maar 30, dan is je abonnement verhogen geen goede manier om sneller wifi te krijgen.