Skip to main content

goede morgen ik heb  van de week via internet 500mb besteld waneer krijg ik die

 

 

Hallo @herman48 , als het goed is krijg je van je bestelling een bevestiging met een richtlijn van een opleveringstermijn.


Hoi @herman48 
Heb je een gigabyte glasvezelmodem?
Zo ja dan kun je het binnen enkele uren al krijgen en dan zou ik nog maar eens bellen met 0800 0402
Zo nee dan moet er eerst een monteur komen om dat glasvezelmodem te vervangen. (mag je zelf niet doen)


@herman48 

het kan zijn dat de pop (wijkkast) nog omgebouwd moet worden van 100mbit naar 1gbit

vaak is dit na bestelling ongeveer een maand

als dit 1x is gedaan gaat het switchen sneller (binnen 1 dag)

je kunt dit testen wat je nu haalt als je niet makkelijk over de 100mbit komt heb je deze verbinding

in sommige gevallen moet ook de NT glasvezelkastje vervangen worden


Goedemorgen @herman48, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

In principe, als je het juiste apparatuur hebt en al een internet abonnement bij KPN, zou het binnen een paar uur gewijzigd moeten zijn. 

Is het een nieuwe aanvraag en heb je op dit moment nog geen KPN internet abonnement? Dan kan het 3-4 weken duren voordat het opgeleverd wordt. Maar dan krijg je een wensdatum te zien in de bevestiging. 

Indien nodig kijk ik het graag voor je na! Wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators.


goede morgen alle maal bedank voor de email,s volgen de week 

komt bij mij en van monteur langs gr herman48


@herman48

het kan zijn dat de pop (wijkkast) nog omgebouwd moet worden van 100mbit naar 1gbit

vaak is dit na bestelling ongeveer een maand

als dit 1x is gedaan gaat het switchen sneller (binnen 1 dag)

je kunt dit testen wat je nu haalt als je niet makkelijk over de 100mbit komt heb je deze verbinding

in sommige gevallen moet ook de NT glasvezelkastje vervangen worden

 

Alle PoPs van KPN NetwerkNL (Reggefiber) hebben sinds augustus 2018 de mogelijkheid voor 500/500 (Vanaf 2 maart 1000/500), er hoeven geen PoPs meer omgebouwd te worden :relaxed:


@Dennis-L 

jou verhaal link klopt niet “ Sinds medio 2013 rolt KPN standaard de Gigabit”

bericht geplaatst 2018

ik ben ergens in 2015 aangesloten en heb het toen nog jaren met 100/100 moeten doen

nieuw project trouwens

er zullen echt nog wel “oude” wijkkasten pops zijn waar het nog op 100mbit kaarten draait

en word na een bestelling van de klant 200 of meer pas vervangen door 1gbit “kaarten” 


@Dennis-L

jou verhaal link klopt niet “ Sinds medio 2013 rolt KPN standaard de Gigabit”

bericht geplaatst 2018

ik ben ergens in 2015 aangesloten en heb het toen nog jaren met 100/100 moeten doen

nieuw project trouwens

er zullen echt nog wel “oude” wijkkasten pops zijn waar het nog op 100mbit kaarten draait

en word na een bestelling van de klant 200 of meer pas vervangen door 1gbit “kaarten” 

Het verhaal van KPN-WBA klopt prima.
Alle PoPs van voor medio 2013 waren enkel voorzien van 100Mbit kaarten.
Vanaf medio 2013 werden nieuwe PoPs enkel voorzien van gigabit kaarten.
PoPs met enkel 100Mbit zjin tussen 2014 en augustus 2018 voorzien van gigabit kaarten, naast 100Mbit kaarten.
Dit project (alle PoPs voorzien van gigabit is in augustus 2018 afgerond.
In 2015 kan je dus prima aangesloten zijn geweest op een PoP die enkel 100Mbit apparatuur had.
Ik zat in dat zelfde schuitje dus weet daar alles van.

Er zijn nu geen PoPs meer waar enkel 100Mbit kaarten aanwezig zijn.
Het kan wel zo zijn dat klanten op een 100Mbit kaart zijn aangesloten en bij het afsluiten van een >100Mbit abonnement omgepatcht moeten worden maar daar hoeft de PoP niet voor omgebouwd te worden.

Lees rustig alle brondocumentatie eens door, voordat je roept dat het verhaal van KPN-WBA niet klopt :relaxed:
25 juli 2014
3 april 2015
24
augustus 2018
Mijn topic op het forum van KPN
Mijn topic bij Tweakers

@Ward_ kan het eventueel ook nog wel bevestigen en aanvullen waar nodig :wink:


@Dennis-L 

 

“ Het kan wel zo zijn dat klanten op een 100Mbit kaart zijn aangesloten en bij het afsluiten van een >100Mbit abonnement omgepatcht moeten worden maar daar hoeft de PoP niet voor omgebouwd te worden.”

 

dit bedoel ik dus

en het kan +/- een maand duren dat een monteur het over zet

als er een verhoging door een klant word gedaan

vandaar mijn reactie op topic starter

omgebouwd klinkt toch weer iets beter als omgepatcht

anders krijg je daar weer een vraag over snap je


@herman48, fijn om te horen dat de monteur inmiddels is ingepland en langskomt! Mocht je, nu of in de toekomst, nog vragen hebben dan hoor ik het graag!


@herman48, is de monteur al langs geweest en heeft hij/zij het voor je opgelost? Of komt de monteur later deze week?


Reageer