Skip to main content

Recent heb ik mijn internet / tv contract aangepast en verlengt. Keurig nieuwe tv ontvangers ontvangen, en omdat het per saldo niet veel verschilde, ook mijn internet snelheid van 200 (+200 gratis), naar 1  gig download en 1 gig upload laten aanpassen. Tevens de maximale snelheid beschikbaar op mijn adres, Helaas blijft de snelheid onveranderd. Het is nog gewoon om en nabij de 400mb down en up. Dat zorgt niet voor problemen, maar het strookt niet met hetgeen aangeboden. Ik heb met pijn en moeite al een tweetal keer contact gezocht met de klantenservice, ze doen hun uiterste best, maar geresulteerd heeft het nog tot niets. De tweede maal heb ik na 15 minuten de verbinding verbroken, omdat ik voor de 3e maal een tijd in de wacht stond omdat de medewerkster (die ongetwijfeld uiterst haar best doet), wederom bij een collega informatie op moest vragen. Ik beschik over de kennis om diverse snelheidstesten uit te voeren, een modem te herstarten etc.  etc, dat is gebeurt. Helaas kom ik niet verder en dat vind ik oprecht jammer. Hoe nu verder?

Heeft u de snelheid gemeten met een bekabelde pc of laptop? Via wifi zal er namelijk niet zo heel veel verschil zijn.

Dag Joep,

Ik heb even moeten zoeken naar een laptop die nog wel een directe internet aansluiting heeft, de meest gangbaren hier in huis hebben dat niet. 

Je hebt absoluut gelijk, dat maakt het verschil, thanks! Dat had ik nooit verwacht. Is dat dan niet een beetje misleidend, of heb ik het dan totaal verkeerd begrepen. Bizar groot verschil. 

Ik heb even moeten zoeken naar een laptop die nog wel een directe internet aansluiting heeft, de meest gangbaren hier in huis hebben dat niet. 

Je hebt absoluut gelijk, dat maakt het verschil, thanks! Dat had ik nooit verwacht. Is dat dan niet een beetje misleidend, of heb ik het dan totaal verkeerd begrepen. Bizar groot verschil. 

Je betaald voor een verbinding tot en met het modem. Alles wat daarna komt is voor jezelf. Net als met electriciteit. Er wordt geleverd tot en met de meter en alles wat daarna komt zoals stopcontacten etc. is voor jezelf. Het is mogelijk om een hoge snelheid te krijgen door het hele huis maar dan zal je verspreid door het huis bekabelde wifipunten moeten plaatsen. Persoonlijk vind ik een snelheid boven de 200 voor de meesten onnodig want in de praktijk blijkt dat er zelden een hogere snelheid wordt gebruikt. Tenzij er echt een "datavreter" in huis is. Die 400 is gewoon een uitstekende snelheid voor wifi.

Ik ben het met je eens wbt de snelheid, dat deze met +-400 ook meer dan top is, daarover ook zeker geen klagen. Ik was benieuwd naar het verschil, aangezien ik vanuit een thuisstudio stream e.d. 

Dank voor de info!

Eigenlijk is een 1gb verbinding alleen interessant als je met een bekabelde pc of laptop werkt. Misschien is dat te realiseren. 

Reageer