Skip to main content

LS.

Gisteren is mijn nieuwe Experia 12 geinstalleerd ivm het verhogen van mijn internetsnelheid naar 200/20 Mbits/s. De monteur heeft, na wat aanpassingen aan het isra-punt, de snelheid gemeten zonder modem, dus direct vanaf het isra-punt. Dat ik de 200 Mbits/s niet helemaal zou halen daar keek ik niet echt gek van op maar de monteur kwam op een schamele 110 Mbits/s. Meet ik zelf de snelheid dan kom ik vaak maar net aan de 100 Mbits/s maar dat is dan met de radio aan en de pc bedraad verbonden dus dat zou kunnen kloppen met de 110 Mbits/s van de monteur.

 

Ik vind dit wel heel erg aan de krappe kant (55 % van de beoogde snelheid).

Klopt dit allemaal wel?

Ga eens naar https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ en vul je postcode en huisnummer in. Wat voor snelheid krijg je daar te zien? Ik ben bang dat je huidige lijn maar maximaal de snelheid aankan die de monteur heeft gemeten en dus een 200/20 abonnement onnodig/niet haalbaar is.

Edit: 100 mbps is overigens een prima snelheid voor al je dagelijkse behoeften, ook met meer gebruikers in huis.


Hoi ASVRT,

 

Daar staat inderdaad max 107 Mbits/s, maar dat had KPN dan toch wel even mogen vermelden? Bonded is er overigens wel ruim 200 Mbits/s mogelijk en daar heb ik de monteur wel over horen mompelen…

Ik denk dus dat ik dan maar even met de KPN moet gaan bellen om de boel “bonded” te laten installeren aangezien ik ook vanuit huis werk met wat zwaardere pakketten en verbonden met de databases van kantoor.

 

Dank iig voor je verhelderende antwoord!


Hoi ASVRT,

 

Daar staat inderdaad max 107 Mbits/s, maar dat had KPN dan toch wel even mogen vermelden? Bonded is er overigens wel ruim 200 Mbits/s mogelijk en daar heb ik de monteur wel over horen mompelen…

Ik denk dus dat ik dan maar even met de KPN moet gaan bellen om de boel “bonded” te laten installeren.

 

Dank iig voor je verhelderende antwoord!

 

Bonded zou mogelijk zijn, mist je de aansluitingen hebt en deze ook zo worden aangesloten. Had de monteur wel mogen uitleggen/vertellen aan je. En inderdaad, geen 200 mbits aanbieden als je maar maximaal 107 mbit beschikbaar hebt op je huidige lijn. KPN geeft je er uitsluitsel over en wellicht zie je binnenkort weer een monteur op de stoep 🙂.


Hoi AVRT,

 

Ik heb contact gehad met KPN: idd slordig dat 200/20 MBits/s is aangeboden. verder zei de 1e dame dat Bonded op mijn adres niet mogelijk was: zo stond het in haar systeem. Na een verbindingsprobleem een 2e dame aan de lijn die me vertelde dat KPN de mogelijkheid van Bonding tijdelijk heeft uitgezet ivm tekort/bescherming aan/van monteurs door Corona. Abonnement tijdelijk naar 100Mbits/s aangepast en wanneer het personeelstechnisch weer gaat zal contact opgenomen worden om alsnog Bonding te regelen en naar 220 Mbits/s te gaan.

 

Dank voor de info!