Skip to main content

nou ben overgestapt coax naar glasvezel en merk nu dat mijn netwerk enorm onstabiel is.van 10 mb naar 800 mb weet iemand hie ik dit in een stabiele lijn kan krijgen ik zit hier niet op te wachten midden in de game beeld frieze en films eff wachten moet eff laden…. 

alles is nieuw gewoon goed aangesloten ik heb een specialke game laptop en die begond zelf te mopperen dat mijn netwerk fluctueerd. en iedereen maar vol lof over glasvezel … ik ben er nog niet :-(

maar als ik op de modem wat instellingen moet veranderen wat het dan stabiel maakt zou fijn zijn ps zoal met wifi als bekabeld

Hoi ​@Menlex28. Welkom op de KPN Community! Dan denk je te zijn overgestapt op een stabiele snelle verbinding en dan ervaar je juist het tegenovergesteld, Frustrerend moet dat zijn. We gaan eens kijken of we dat kunnen oplossen. 

Je geeft aan dat je Wifi zowel als bekabeld problemen hebt. Alleen bekabeld kan je de snelheid die binnenkomt op je modem testen en goed meten. Via Wifi fluctueert het altijd wat en ga je sowieso de 1000 Mbit/s niet halen. Heb je al eens een speedtest gedaan via een laptop of PC op www.kpn.com/speedtest? Wat komt daar precies uit? 

Verder wil ik je aanraden om je glasvezelkastje (NT) eens 2 minuten van de stroom te halen en daarna je Experia Box eens te resetten. Hoe je 'm moet resetten kun je hier lezen. 

Ook is het belangrijk om te weten of je eigen netwerkapparatuur gebruikt in de vorm van switches, wifi versterkers of routers. Of gebruik je misschien KPN Wifi versterkers? Als dat het geval is, schakel dit allemaal eens uit en test direct de snelheid op je Experia Box. Haal je dan wel de volle snelheid? 

Er zijn niet echt instellingen die je kunt aanpassen in je modem waardoor je ineens superstabiel internet hebt. Wel kun je als vooral je Wifi is die instabiel is, onze Wifi Manager doorlopen. Deze stelt een ander kanaal in je modem in wat mogelijk minder ruis geeft. 

Als je echt vermoedt dat het probleem in je verbinding zit, dan raad ik je aan om telefonisch contact te zoeken met onze klantenservice. Dan kan je lijn uitgemeten worden en bekeken worden of er iets aan de hand is. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

Ik hoor graag weer van je!

In mijn relatief korte ervaring met glasvezel moet je de NT juist herstarten ná het modem, niet ervoor. Als ik het modem herstart of bv na netwerkonderhoud van kpn, wordt na enige tijd het internetsignaal instabiel of valt zelfs geheel weg (tv/radio blijft meestal wel werken) Dat los ik op door de NT 2 min spanningsloos te maken waarbij het modem (V10 bij mij) gewoon aan blijft. 

Reageer