Skip to main content

Goedenmiddag, 

Ik heb op dit moment een abonnement van 4gbp/s glasvezel. Ik gebruik powerline adapters voor mijn pc omdat mijn bureau op zolder zit. beide van mijn TP-Link TL-PA7027P powerline adapters zijn bekabeld verbonden met UTP cat6e kabels, echter kom ik op een snelheid uit van 40mbp/s.

De adapters zijn ontworpen om 1gbp/s aan te kunnen.

Iemand die me hierbij misschien kan helpen?

de LAN poorten zijn geschikt voor 1gbit.

maar de daadwerkelijke snelheid de krijgt, is heel erg afhankelijk van het stroomnetwerk. en aangezien deze behoorlijk overbelast is, is het niet zo vreemd dat je op deze lage snelheid uitkomt. zelfs in een meest ideale situatie waarbij beide adapters op dezelfde lichtgroep zijn aangesloten, zul je nooit meer dan 200 á 300mbps halen via dit systeem.

1gbit zul je alleen via een vaste netwerk kabel halen. wifi zul je rond de 700 á 800mbps uitkomen ongeveer.


Ik haal met de DVS1200 van KPN gemiddeld tussen de 50 en 80Mbit/s terwijl ze theoretisch 1200Mbit/s aan kunnen.

Als je ze optimaal plaatst in een vrij vast geaard stopcontact,  kom je hoogstens op ongeveer 100 à 120 Mbit/s uit is mijn ervaring bij Ziggo toentertijd met hun powerlines die volgens een sneller protocol werkten dan de Devolo-standaard die de meeste merken gebruiken. @Sojuu 

Beetje zonde van een duur 4Gb-abo.

 

 

 


Powerline is zwaar afhankelijk van de groepen en belasting in huis. Zolder en meterkast bv zijn meestal 2 verschillende groepen en dus snelheidsverlies. Een Mesh triple setje kan je helpen, maar de 1e altijd bedraad en ze moeten elkaar goed kunnen zien, dwz niet in de hoek van een slaapkamer en de andere kant van de zolder en de tegenovergestelde kant van de woonkamer. Beton vloeren en muren zijn ook nog een probleem. 

Ik heb nog ergens een 25 meter telefoonkabel (special made by KPN business monteurs) liggen om vanuit mijn toenmalige woonkamer via de kruipruimte naar de zolder en toen naar mijn "kantoor" op de 1e verdieping in het modem van de pc te steken. Ethernetkabels kunnen dat ook, alleen de stekkertjes zijn dan mogelijk een probleem.


Reageer