Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid wordt niet gehaald

• August 22, 2026
  • 7 reacties
  • 162 keer bekeken

Beste KPN Community,Ik schrijf dit bericht omdat ik na een week nog steeds geen update heb ontvangen over mijn openstaande ticket met nummer #01188469 (ingediend op 16 augustus). Het ticket staat helaas nog steeds op 'In Progress'.Mijn vraag in dit ticket gaat specifiek over mijn huidige abonnement. Ik betaal momenteel 90 euro per maand voor een internetverbinding van 1 Gbps. Tot mijn grote verbazing zie ik dat de huidige standaardprijs voor exact dezelfde snelheid (1 Gbps) 54 euro per maand is.Dit enorme prijsverschil van 36 euro per maand is onrechtvaardig voor een bestaande klant. Ik wil KPN vriendelijk verzoeken om:Mijn openstaande ticket #01188469 met spoed te bekijken.Mijn maandelijkse tarief te herzien en aan te passen naar de huidige marktconforme prijs van 54 euro.Alvast hartelijk dank voor de hulp en een snelle reactie.Met vriendelijke groet

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Eduardc als (klein)zakelijke klant kun je dan het beste overstappen van KPN EEN naar kleinzakelijk, mits je (bijna) contractvrij bent.

Daartoe kun je contact opnemen met der zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Het kan ook zijn dat KPN EEN eein eigen servicenummer heeft, dan kun je dat bellen onder de beschikbare tijden.

Als consumentenforum kunnen wij hier helaas niets voor je betekenen, omdat dit geen (zakelijke) helpdesk van KPN is, maar een voor voor en door consumenten.

Succes.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 22, 2026

​@Eduardc 

jij hebt een KPN EEN verbinding. hier worden andere prijzen gehanteerd dan een Consumenten lijn of een klein zakelijke lijn. 

overigens is deze prijs nog steeds actueel voor een KPN EEN internet verbinding. bovendien komt daar ook nog eens de huur van de Fritzbox bij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2026

Beste @joey92,Bedankt voor je duidelijke uitleg over de extra functies van KPN EEN. Ik begrijp nu waar het prijsverschil vandaan komt.In mijn situatie maak ik echter geen gebruik van deze premium zakelijke functies of de extra servicegaranties. Voor mij is een standaard internetverbinding van 1 Gbps ruim voldoende, en daarom vind ik het prijsverschil met de reguliere lijn van 54 euro helaas te groot.Omdat ik graag de overstap wil maken naar het reguliere Klein Zakelijke- of Consumententarief, hoop ik dat een moderator mij hierbij kan helpen. Zou dit eventueel via mijn openstaande ticket #01188469 in gang gezet kunnen worden?Alvast bedankt voor het meedenken en de moeite!

JanD
Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 23, 2026

Beste ​@Eduardc als (klein)zakelijke klant kun je dan het beste overstappen van KPN EEN naar kleinzakelijk, mits je (bijna) contractvrij bent.

Daartoe kun je contact opnemen met der zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Het kan ook zijn dat KPN EEN eein eigen servicenummer heeft, dan kun je dat bellen onder de beschikbare tijden.

Als consumentenforum kunnen wij hier helaas niets voor je betekenen, omdat dit geen (zakelijke) helpdesk van KPN is, maar een voor voor en door consumenten.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Eduardc. Via de community hebben wij geen zicht op KPN EEN abonnementen, de snelheid daarvan of de tickets. Dus dat ticket kunnen wij ook niet zien. Je kunt daarvoor inderdaad het beste contact opnemen met het nummer dat Jan al noemt, zij zullen je daar wel meer over kunnen vertellen, of naar de juiste zakelijke afdeling doorverwijzen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 26, 2026

Beste @Jasper van KPN,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat jullie via deze weg geen toegang hebben tot KPN EEN.Toch wil ik hier achterlaten hoe gefrustreerd ik ben over deze situatie. Ik ben een particuliere bewoner van een appartement. Het feit dat er destijds een grootzakelijk KPN EEN-abonnement op een woonadres is afgesloten, bewijst dat de verkoper destijds misbruik heeft gemaakt van mijn onwetenheid en de taalbarrière.

Er is mij een veel te duur pakket aangesmeerd voor een mega-industrie, terwijl ik gewoon een normale consumentenlijn nodig had. Dit is een duidelijke situatie van dwaling.Inmiddels heb ik een officiële klacht ingediend via de zakelijke website. Ik hoop dat KPN de verantwoordelijkheid neemt om dit onrechtmatige contract kosteloos om te zetten naar een regulier tarief van 54 euro.

Met vriendelijke groet,

Eduard Cubillos 

JanD
Wijsgeer
  • August 26, 2026

Beste ​@Eduardc KPN zakelijk had dit abo dus ook niet eens af kunnen en mogen sluiten omdat je een consument bent zonder KvK-nummer en bij KPN kun je theoretisch geenzakelijk abo afsluiten zonder KvK-nummer.

Het zou KPN sieren dit abo standaard om te zetten naar een consumentenabo met excuses en een tijdelijke extra korting en/of entertainmentpakket gratis.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator

Het klinkt alsof je inderdaad geen zakelijk abonnement had moeten kunnen krijgen inderdaad! We waren er niet bij dus we weten niet precies hoe dat toen is verlopen.

Hopelijk kan het via de zakelijke collega's snel worden opgelost, zodat je een abonnement kunt hebben wat voor jou het beste is.