Skip to main content

Hier is nu een internetstoring, ik kreeg het bericht van KPN dat dit naar verwachting 16:15 (!) verholpen is, lekker handig met thuiswerken. Vraag: gaat mijn WiFi geheel automat weer werken dan?

Ja. Lijkt me wel. Maar het is nog lang geen 16:15.


Wat supervervelend, zo'n storing. Net in deze periode.

Als het goed is heb je wel wifi (bereik) maar geen verbinding daarop (internet).


Ja, inderdaad, dat zal het zijn, wel wifi geen internet. 


Hallo @RRA , je zou ter overbrugging je mobiel even als hotspot in kunnen stellen voor de meest basale internet dingen.

 


Wat supervervelend, zo'n storing. Net in deze periode.

Als het goed is heb je wel wifi (bereik) maar geen verbinding daarop (internet).

Och... voor heel veel mensen staat wifi tegenwoordig gelijk aan internet. Zo kwam ik hier opt forum onlangs een keer de term "wifikabel" tegen :joy:


Nog geen internet :((


Nog geen internet :((

Tv doet het ook niet?


Tv, die aansluiting gebruik ik niet. Kreeg bericht van KPN dat het niet 16:15 maar 18:00 is opgelost...


Nog geen internet :((

Hallo @RRA heb je mijn tip nog niet toegepast dan?

 

 


Oei ik lees voor 18:00  31 maart 2020!!! Dat is dus nog een hele dag?!?!?! Dat is een hele slechte zaak...


Oei ik lees voor 18:00  31 maart 2020!!! Dat is dus nog een hele dag?!?!?! Dat is een hele slechte zaak...

Hallo @RRA , dus toch mijn advies maar opvolgen als je een telefoon met voldoende databundel hebt.

 


Dat is een flink lastige storing dus.


Ik heb geen onbeperkte databundel op mijn telefoon:(


Hallo @RRA Wat ik zie is dat een bedrijf werkzaamheden bij jou in de buurt uitvoerde. Bij die werkzaamheden is helaas één van onze kabels beschadigd geraakt en dat veroorzaakt de storing. Er moet een stuk kabel vervangen worden. Men doet uiteraard zijn uiterste best om dit zo snel mogelijk te doen, maar op dit moment kunnen we niet anders dan wachten op het moment dat alles hersteld is. 


Zou gisteren pas 16:15 verholpen zijn, toen vandaag 18:00...nog niets. Ik zou graag een update krijgen maar tast in het duister.


Hi RRA, ik zie helaas dat ze hier nog steeds druk mee bezig om het te herstellen. Het blijkt toch ingewikkelder te zijn dan verwacht. Ik baal hier ontzettend van, maarheb helaas geen concrete eindtijd op dit moment.


Zeer naar maar wel bedankt voor je reactie.. zou er kans zijn dat ze nu nog werken of niet meer omdat het avond is, met andere woorden is er een kansje dat het morgenochtend ‘ineens’ werkt? I


Zeer naar maar wel bedankt voor je reactie.. zou er kans zijn dat ze nu nog werken of niet meer omdat het avond is, met andere woorden is er een kansje dat het morgenochtend ‘ineens’ werkt? I

De kans is er, ik kan het alleen niet met zekerheid zeggen in deze rare tijden. Graaf- en storingsploegen aan de kabels zelf worden namelijk aangestuurd via de netwerkbeheerder en hun lokale onderaannemers, KPN Netwerk NL. Hoewel wij ook KPN heten zijn wij provider KPN en zij de beheerder, 2 verschillende partijen. We zijn dus niet op de hoogte van de live werkzaamheden daar. Je hebt aan dit verhaal verder weinig, behalve een inzicht in de gang van zaken. 

Voor nu is het afwachten tot ze klaar zijn en wij ook een bericht krijgen, als ik het hier met een druk op een knopje kon oplossen zou ik dit graag voor je doen. 


Ik begrijp het. Maar op de storingssite staat nog steeds dat het 31 mrt opgelost is.


Nog steeds. Ik vraag me af of er een manier is om hierover te communiceren om althans iets meer te weten want de storingspagina wordt dus niet ge-update. Ik weet wel dat ‘we kunnen alleen afwachten’ maar wat status info zou toch wel zeer wenselijk zijn.


Het is een wisselwerking tussen de grondploeg die daar aan het werk is en de updates die we van hun krijgen. Je zult begrijpen dat dit niet helemaal synchroon loopt. 

Het beste advies wat ik je kan geven is af te wachten. De storing is immers bekend en nu is het aan de monteurs en graafploeg te plekke om een oplossing te vinden.  Zodra zijn de kabel succesvol hebben gerepareerd zal bij jou het modem weer gaan werken. 


Heeft iemand binnen jouw huishouden misschien ook een mobiel nummer van KPN?


Nee, geen mobiel kpn nummer.. had bericht gekregen dat het was opgelost om uur of 16. Maar het werkte toch niet. Afspraak met monteur gemaakt voor morgenochtend. Later op de avond Kpn bericht: uw probleem kan niet individueel worden opgelost, afspraak monteur wordt afgezegd, als het is opgelost hoort u het wel. Op de storing site staat nu geen storing meer. Dus we gaan dag 4 van thuiswerken zonder internet of uitzicht op internet in...


Nee, geen mobiel kpn nummer..

Jammer! In dat geval hadden we extra mobiel internet toe kunnen kennen. 

 

Ontzettend vervelend dat het nog steeds niet opgelost is. Helemaal in deze tijden natuurlijk. Ik hoop dat dit alsnog snel geregeld wordt 😞.


@Kpn is hier al een update over? Sinds maandag nog niets gehoord, behalve dat het afwachten is. Oorzaak? Verwachte tijd oplossing?