Skip to main content
Ik heb op dit forum een screenshot gezien van iemand die in staat is om internetverkeer te beperken, volgens mij via een experiabox. Ik kan dit niet. weet iemand hoe ik bij onderstaand scherm kom?

Hallo @Guido Carmen

Dat is volgens mij een schern op de Experia Box v10A (let op de A)



De Experia Box v10 kent dit niet, daar is alleen de ECO mode beschikbaar.

Daarmee kan je de WiFi automatisch aan/uit laten gaan op gezette tijden/dagen.




Dank Ruud, jouw screenshot lijkt weer een andere te zijn dan degene die ik heb en degene die ik gevonden/gepost had: mag ik vragen van welke router/software deze screenshot komt? Ik zal ns informeren bij de klantenservice of ik kan upgraden van V10 naar V10a.



Ik heb wat hulp nodig bij t beperken van de screentime van de kids op de verschillende devices. 🙂
Zoek op dit forum eens naar de reacties op de V10A alvorens verder te overwegen om een V10A aan te vragen, mocht dit al mogelijk zijn.
Hoi @Guido Carmen en @Casey en @RBxx



Gelukkig heeft @RBxx al een reactie achter gelaten.

Ikzelf ben A technisch, dus geen hulp uit die hoek.



Wat ik wel weet is dat (uit reacties) dat de V10 stabieler zou zijn dan de V10a.

Maar goed zoals reeds geschreven ik en techniek zijn geen goede match.

Misschien dat @RBxx en @Casey of andere daar nog goede info over hebben.
Mijn Experia Box is de v10. Daar komt dit screenshot vandaan.

KPN vervangt een Experia Box niet zomaar. Alleen bij problemen/defect.

Zoals Casey opmerkt zijn er (te) veel reacties met klachten over de v10A, dus of je die nu al wil hebben??
Hallo @Guido Carmen , welke Experia Box heb jij dan?

Als je de eerste (jouw) screenshot niet herkent, dan heb je geen v10A en als je het tweede (mijn) screenshot niet kan vinden, heb je ook geen v10.

Ook de Experia Box v8 en v9 kennen een ECO mode, de instelling ziet er daar alleen wat anders uit.
Hey Ruud, @RBxx , dit is een screenshot van mijn router, zegt je dat wat? Ik heb ook een extender en die heb ik uitgezet en ontkoppeld, dus dit moet echt mn router zijn. Op t apparaat zelf staat V10 dacht ik,ik zal vanavond nog even dubbel checken, ook naar de software versie maar ik dacht ook de meest up-to-date firmware te hebben. Ik ben nog een beetje aan t bijkomen van mn eerste chatcontact met de KPN helpdesk, wat was dat een dieptepunt zeg na jaren van ziggo/upc... ik waardeer je input.




Hoi @Guido Carmen

ja dat is inderdaad een v10. als het goed is versie V1.01.00T03.4 (staat linksonder).



Klik in de bovenbalk op Instellingen en dan links op ECO.

Dan kom je op het scherm van mijn screenshot.



Voor meer informatie, kijk hier naar de online handleiding van de v10:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10
Hoi @Guido Carmen



Misschien doe je goed aan om je IP adres weg te halen
Misschien doe je goed aan om je IP adres weg te halen

Hoi @genetic , bedoel je 192.168.2.254 ?

Dat mag iedereen weten, het interne adres van de Experia Box is voor iedereen hetzelfde.
Bedankt @RBxx weer iets geleerd.

Zoals eerder geschreven ik en techniek een hopeloos geval. 😂
Welkom op het forum, Guido! Dat screenshot is afkomstig van de V10A. Ik kan echter al wel gelijk aangeven dat we een Experia Box alleen omruilen als deze defect is.



In de V10A kom je hier via Firewall (bovenaan) en dan MAC Filter. Daar kun je dan Parental control aanvinken en Details uitvouwen waarna je het scherm ziet zoals in het screenshot. Je kunt daar instellen wanneer bepaalde apparaten op internet mogen.



Jij hebt inderdaad een V10. Daarin kun je het niet op die manier instellen. Wel kun je apparaten in hun geheel de toegang tot de wifi ontzeggen. Dat doe je door bovenaan te kiezen voor Wifi en dan links voor Geavanceerd. Scroll vervolgens helemaal naar beneden tot je Toegang controle-Modus configuratie tegenkomt. Zet dat op MAC ACL inschakelen en bevestig met Toepassen.



Vervolgens ga je naar het blok eronder, Toegang controler-Regel configuratie. Daar vul je dan het MAC-adres in van het apparaat dat wél op de wifi mag. Als dat er meerdere zijn, voeg die dan elk toe met Maak nieuw item aan. Bevestig ook dit tenslotte met Toepassen.
Hoi @Erik_,



Dank voor je antwoord, ik heb idd deze instellingen gevonden en helaas is dit niet wat ik zoek.



Ik heb hulp nodig met het beperken van de schermtijd (liefst op gezette tijden; bv tussen 16:00 & 17:00 en tussen 19:00 & 20:00) van mn kids op meerder devices zoals PS4, Chromebook, Laptop, iPhone via LAN & WiFi en dus lijkt mij mac filtering op de router de enige optie.



Zou je misschien nog een router kunnen aanraden die ik dan voor de experia box kan zetten? Ik zie verschillende discussies op dit en andere fora maar vind het lastig om te zien of deze functionaliteit ook daadwerkelijk op de besproken router aanwezig zijn.



Groet, Guido
Zou je misschien nog een router kunnen aanraden die ik dan voor de experia box kan zetten?



Dat kan niet. Je moet een router met wifi of accespoint hebben. Die zet je na de Experiabox. De wifi op de Experiabox zet je dan uit.
OK, dank allemaal. Ik heb de TP Link Archer c2300 gevonden en die lijkt exact te doen wat ik wil en kan idd als acces point opgezet worden. En logisch natuurlijk dat je m 'na' de experia zet. Top!
Dat klinkt dan inderdaad als een goede oplossing voor jouw situatie, Guido!