Skip to main content

Hoe kan ik internet toegang beperken in tijdsloten waarbij de instellingen blijven bewaard na een reset, en ook een harde reset ? 

Ik wil dat mijn kinderen (17 en 19 jaar oud) alleen mogen internetten tussen 5 uur in de ochtend en 23 uur 'savonds. Dus ik heb een ‘rule’ gemaakt. En ik heb het wachtwoord van de amin user gewijzigd. Maar mijn jongens zijn niet achterlijk en resetten de router. Het admin wachtwoord gaat naar standaard en ze kunnen de toegang weer wijzigen. Ik heb nu het standaard wachtwoord van het stickertje gehaald, hopelijk zijn ze niet zo slim dat ze daar een foto van hebben gemaakt. 

 

Router in de meterkast en de sleutel in je broekzak.


17 en 19, dat zijn geen kinderen meer, dat zijn zowat volwassen mensen. Als die de hele nacht door willen gamen, laat ze lekker. Op die leeftijd moeten ze het onderhand we zelf leren dat da niet zo verstandig is lijkt me.

Router in de meterkast en de sleutel in je broekzak.

Dit is de enige optie. En zelfs dat is misschien niet helemaal veilig. Veel meterkastdeuren hebben maar een simpel standaard slot waarvan je de sleutel zo overal kan bestellen. Jongens van 17 en 19 hebben dat zo "gefixed".


@Duripro  Deal maken met uw kids. Of stoppen om 23.00 uur of router afkoppelen en onder uw kussen bewaren tot volgende ochtend. Take or leave :sleeping:


Twee puberale kids in een digitale wereld. Dat wordt héél lastig om af te schermen. Los van de briljante tips die hier al zijn gegeven is er nog 1 mogelijkheid (hoewel KPN het mogelijk niet op prijs gaat stellen als het apparaat ooit retour wordt gestuurd). Met een lijmpistool is de ‘reset’ button afdichten.
 

KPN boos, kinderen boos, papa blij.


Hallo @Duripro, na een reset wordt de box teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daar is geen oplossing voor vanuit KPN vrees ik.