Skip to main content
Beantwoord

Internetverbinding Experia Box V10a valt meerdere keren per dag weg

• November 21, 2025
  • 2 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn thuisnetwerk bestaat uit de Experia Box 10A (Firmware V10A.C.25.08.04) waarop de wifi is uitgeschakeld aangezien ik een wifi mesh netwerk met TP-Link Deco AP’s heb. Deze verzorgen alleen het wifi netwerk. DHCP wordt nog steeds door de Experia Box gedaan. Geen routers in mijn thuisnetwerk, alles gaat rechtstreeks via de Experia Box.

Het wifi signaal blijft altijd sterk. Deze valt nooit weg. Het is echt de TCP/IP connectie die hapert.

Heb alles al heel vaak nagelopen. Glasvezel modem langer dan 2 min uit. Modem factory reset. Alle automatische controles/Wifi verbeteringen e.d die jullie aanbieden ook al meermaals doorlopen. Nul effect.

Op de Experia Box zie ik verder niets of ik ben steeds net te laat aangezien de verstoring meestal slechts +/-15 seconden duurt. Nergens een optie op het modem om logging te bekijken.

Graag hulp/advies.

Beste antwoord door bnh

Het beste is als dit gebeurd ​@RobGdeJong om KPN te bellen, dan kunnen de medewerkers je verbinding uitlezen en eventueel een monteur inplannen of je modem vervangen als zij dat nodig achten. Via het forum zijn dit soort zaken vaak lastig op te lossen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 22, 2025

Het beste is als dit gebeurd ​@RobGdeJong om KPN te bellen, dan kunnen de medewerkers je verbinding uitlezen en eventueel een monteur inplannen of je modem vervangen als zij dat nodig achten. Via het forum zijn dit soort zaken vaak lastig op te lossen.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 24, 2025

Goedemiddag ​@RobGdeJong , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat lijkt me knap frustrerend zoals je het beschrijft dus goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt! Zoals ​@bnh hierboven aangeeft, is het voor dit soort problemen het beste om te bellen met onze Helpdesk zodat mijn collega's vanuit daar meteen je verbinding eens door kunnen meten, dat is denk ik het beste startpunt. Hopelijk heb je hier inmiddels contact over gehad en ik ben erg benieuwd naar de uitkomst daarvan en of wij vanuit hier nog iets voor je kunnen betekenen! Hoor het graag!