Skip to main content

Internetverbinding valt constant weg

• October 6, 2025
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds enkele maanden heb ik last dat mijn modem enkele minuten internet verliest, dit vele keren op een dag. Na eerste telefonisch contact 2 weken terug de adapter gecheckt. Was niet uit de foute range en ik zou vervangend modem krijgen. Week erna gebeld waar dit bleef. Zou geregeld worden. Week later weer gebeld. Zou geregeld worden en in die middag zou ik gebeld worden. Overgaan van tel was 1 seconde, dus terug gebeld. Iemand aan de lijn wist van niks en weer heel de riedel opnieuw moeten uitleggen,daarbij was hij erg onbeschoft en heeft me een monteur aangesmeerd. Die heb ik weer geannuleerd want de strijd wie dat gaat betalen ga ik niet aan. Ik wil gewoon vervangende modem wat me beloofd is. Jammer genoeg heb ik begin dit jaar contract verlengd anders was ik nu weg geweest. Hopelijk zing ik de 1.5 jaar zo uit met dit kapotte modem. Echt kpn. Schaam je. Oh ja nog iets. De doos om modem in terugsturen is wel onderweg. Dat lukt ze wel.krijg ik over 2 weken natuurlijk gezeik waar dat modem blijft. Man man

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22801 reacties
  • October 6, 2025

Dat afzeggen van de monteur was geen goeie zet. Als de uitval wordt veroorzaakt door iets in het domein van kpn betaal je niets. Wel als het komt door iets wat van jou is. Bijvoorbeeld dat de kat aan een kabel heeft liggen kluiven. 

Maar wat gebeurt er als je uitval hebt? Gaat er een storingslampje branden op het modem?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • October 6, 2025

Internet led gaat knipperen. Maar nieuw modem is onderweg. De opzeg lijn gebeld,die hielpen me wel netjes.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • October 6, 2025

Kans is alleen wel groot dat het probleem niet aan het modem ligt en je alsnog een monteur nodig hebt. Deze rekent enkel voorrijkosten als er problemen zijn in uw eigen netwerk. Dus eigenlijk enkel als de kabel tussen de modem en het Isra punt kapot is kan hij kosten schrijven voor een uitvallend modem en anders is het KPN wat niet goed zit en zijn er geen kosten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8145 reacties
  • October 8, 2025

Kans is alleen wel groot dat het probleem niet aan het modem ligt en je alsnog een monteur nodig hebt. Deze rekent enkel voorrijkosten als er problemen zijn in uw eigen netwerk. Dus eigenlijk enkel als de kabel tussen de modem en het Isra punt kapot is kan hij kosten schrijven voor een uitvallend modem en anders is het KPN wat niet goed zit en zijn er geen kosten.

Dit kan ik onderschrijven ​@Corstian. Ik zou toch even weer contact zoeken met de klantenservice om de verbinding door te laten meten en indien noodzakelijk een monteur te laten komen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • October 8, 2025

Heb nieuwe modem geplaatst en problemen zijn opgelost 😀

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 8145 reacties
  • October 9, 2025

Wat fijn ​@Corstian! Mooi dat het weer werkt. Dan wens ik je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen.