Skip to main content

Sinds ik KPN glasvezel heb, valt de hele internetverbinding rond 20u elke avond heel even weg. TV, wifi en bekabeld. Echt alles stopt even en binnen een minuut doet het het weer.

we hoopten dat het vanzelf over zou gaan, maar daar lijkt het niet op.

Hoe kan het opgelost worden?

Goedemorgen @wedeve en bedankt voor jouw bericht :) 

Dat is uiteraard niet de bedoeling dus goed dat je dit aankaart. Sinds wanneer ben je overgestapt op glasvezel? Wat je sowieso alvast kan doen, is het glasvezelkastje eens resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Waar ik verder benieuwd naar ben; hoe branden de lampjes (op zowel de Experia Box als het glasvezelkastje) wanneer de verbinding wegvalt? Zie je bevindingen graag tegemoet!


Als het altijd op zelfde tijd gebeurt, is de kans groot dat een tijdschakelaar de veroorzaker is, of een zonnepaneel omvormer


Goedemorgen @wedeve en bedankt voor jouw bericht :) 

Dat is uiteraard niet de bedoeling dus goed dat je dit aankaart. Sinds wanneer ben je overgestapt op glasvezel? Wat je sowieso alvast kan doen, is het glasvezelkastje eens resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Waar ik verder benieuwd naar ben; hoe branden de lampjes (op zowel de Experia Box als het glasvezelkastje) wanneer de verbinding wegvalt? Zie je bevindingen graag tegemoet!

Alles al vaker stroomloos gehad. Lampjes zal ik proberen eens te bekijken,  maar de onderbreking is zo kort, dat ik niet weet of dat meteen lukt.

Uiteraard geen tijdschakelaars oid. Omvormers niet van toepassing.


Zojuist in de gaten gehouden. Geen enkel teken van uitval. Op de tv iets terug te kijken aangezet. Dat liep om 20u weer vast en gaat na zo’n 20 seconden weer verder. Echter kan ik niets meer bedienen op het tv kastje. Alleen uitzetten werkt dan. Na opnieuw aanzetten, is alles weer normaal.

Het lijkt erop dat het binnenkomende signaal naar ons huis gewoon even stopt.

We zitten overigens in ons 2e jaar met kpn gigabit en het onderbreken is altijd zo geweest. Ook als je een spelletje op ipad oid speelt, knalt ie er om 20u uit. 


En heb je er ook in het weekend last van?
Is het toevallig het tijdstip dat er van normaal naar dal tarief overgeschakeld wordt?

Het is een vervelende storing. Hopelijk kom je er snel achter wat het veroorzaakt.


En heb je er ook in het weekend last van?
Is het toevallig het tijdstip dat er van normaal naar dal tarief overgeschakeld wordt?

Het is een vervelende storing. Hopelijk kom je er snel achter wat het veroorzaakt.

Ook in de weekends treed het op. Daltarief gaat hier om 23u in, dus dat is het ook niet. Ik vermoed dat het om 0.00u ook even uitvalt. Ik was deze week toevallig een keer laat tv aan het terugkijken en die liep klokslag 0.00u toen ook vast. Ik kijk anders nooit zo laat, dus verder checken op dat tijdstip is lastiger.

 

@KPN kunnen jullie niet een meting oid bij me doen op de bewuste tijden?


En heb je er ook in het weekend last van?
Is het toevallig het tijdstip dat er van normaal naar dal tarief overgeschakeld wordt?

Het is een vervelende storing. Hopelijk kom je er snel achter wat het veroorzaakt.

Ook in de weekends treed het op. Daltarief gaat hier om 23u in, dus dat is het ook niet. Ik vermoed dat het om 0.00u ook even uitvalt. Ik was deze week toevallig een keer laat tv aan het terugkijken en die liep klokslag 0.00u toen ook vast. Ik kijk anders nooit zo laat, dus verder checken op dat tijdstip is lastiger.

 

@KPN kunnen jullie niet een meting oid bij me doen op de bewuste tijden?

Goedemorgen @wedeve, ik heb zojuist een ticket aangemaakt en dit betekent dat onze technische dienst dit verder gaat onderzoeken. Zij zullen hierover ook nog contact met je op gaan nemen! Ben in ieder geval wel nieuwsgierig naar de uitkomst, houd je ons op de hoogte?


Ik heb nog steeds hetzelfde euvel. Om 20u valt het internet even uit. Laatst ook gemerkt dat het ook om 0.00u gebeurt.

Ik zou graag de nieuwe Experiabox 12 update willen hebben om te zien of het dan opgelost is.

Kan ik die bij deze verkrijgen aub?


Goedemorgen @wedeve en bedankt voor je bericht. 

Enorm balen natuurlijk dat je nog steeds hetzelfde euvel ervaart. De Box 12 wordt automatisch ge-update en alles daarover kun je in deze product update teruglezen. 
Ik had hier eind vorig jaar ook een ticket voor aangemaakt, wat is daar destijds verder nog uitgekomen?