Skip to main content
Beantwoord

Internetverbinding valt steeds ongeveer 5 seconden weg

• March 22, 2026
  • 10 reacties
  • 67 keer bekeken

verbinding naar mijn fiber aansluiting valt steeds weg en dan komt deze na ongeveer 5 seconde weer terug.
Doormeten van de verbinding door KPN geeft aan dat alles goed is.
Restart van de modem geeft ook geen soulaas.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Klompie69. Je verbinding hoort natuurlijk niet zo vaak weg te vallen! Zoals je het beschrijft klinkt het alsof de verbinding wegvalt, al kan ik de situatie zelf niet zien natuurlijk. Wat gebeurt er met de lampjes op het glasvezelkastje en op het modem op het moment dat de verbinding wegvalt? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

Bij een wegvallende verbinding is het het makkelijkste en snelste om telefonisch contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via een terugbelafspraak. Via de community denken we ook graag mee, maar zoals je al opmerkte is dat niet de snelste weg. We zijn geen chat waar je direct een antwoord krijgt.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 22, 2026

Beste ​@Klompie69 valt de totale internetverbinding weg of alleen de draadloze verbinding?

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2026

De totale internet verbinding is weg, wifi blijft op maar geeft het moeie uitroep teken weer dat je geen inetrnet meer hebt …..
Ik heb de NT nog niet langer dan 2 min van de spanning gehad.
Ga ik nu proberen

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2026

Oke, voor de zekerheid maar 5 minuten gedaan :-)
nu ff afwachten hoe het gaat

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2026

Nope, werkt niet.
Verbinding is net weer opnieuw opgestart

En als ik zo door de info in deze community zoek lijkt het erop dat de NT vervangen moet worden….

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2026

Jammer dat er niemand van de KPN zelf reageert op dit probleem.
Lijkt me dat ze het al vaker gehad hebben.
De PPP valt nog steeds weg.
Als ik mazzel heb kan ik 1 uur streamen en dan valt de verbinding weg.
meestal tussen de 20-30 min en hoppa probleem…...

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2026

ps ik heb een 

Glasvezel XGS-PON kastje

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

Ik raad je aan om KPN te bellen op 0800-0402.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Klompie69. Je verbinding hoort natuurlijk niet zo vaak weg te vallen! Zoals je het beschrijft klinkt het alsof de verbinding wegvalt, al kan ik de situatie zelf niet zien natuurlijk. Wat gebeurt er met de lampjes op het glasvezelkastje en op het modem op het moment dat de verbinding wegvalt? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

Bij een wegvallende verbinding is het het makkelijkste en snelste om telefonisch contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via een terugbelafspraak. Via de community denken we ook graag mee, maar zoals je al opmerkte is dat niet de snelste weg. We zijn geen chat waar je direct een antwoord krijgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2026

Monteur is langs geweest en heeft de NT box vervangen en de kabel in verdeelstation.
Voor nu werkt alles weer perfect :-)

Jasper van KPN
Moderator

Dan was het duidelijk dat het de verbinding zelf was die wegviel inderdaad! Fijn dat de monteur het zo heeft kunnen verhelpen en alles nu weer werkt. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, je weet ons te vinden.