Skip to main content
Heb sinds 1,5 week last van een onstabiele internetverbinding. Er is op zo'n moment wel wifi maar geen internet mogelijk. (althans mijn mobiel verbind op zo'n moment wel met het modem maar geeft aan: geen internet) Al verschillende malen modem gereset echter zonder resultaat. (overigens branden alle lampjes gewoon groen) Wanneer ik het glasvezel ntu reset (stroomloos maakt) en vervolgens weer opstart dan werkt het internet weer voor een poosje. (1 á 1,5 dag en dan doet het probleem zich weer voor). Had zelf nog een ander modem voorhanden en deze even vervangen voor het huidig modem, echter doen hier dezelfde problemen mee voor. Mijns inziens ligt het dus niet aan de Experiabox maar aan de verbinding dan wel glasvezel NTU.



Ook heb ik problemen met de LAN verbinding met mijn pc. Deze is via een powerlink met het internet verbonden. Ik krijg wel sites als youtube, google en outlook, maar andere sites zijn niet bereikbaar. Bij de lan verbinding staat ook dat ipv4 geen internet heeft.

Weet niet of dit een losstaand probleem is of dat het probleem met bovenstaande te maken heeft.



Nog wat specificaties:

Modem: Experia box V9

Glasvezelverbinding



Is het verstandig om contact op te nemen met KPN klantenservice?



Reacties zie ik graag tegemoet.
Hoi TS1975. Welkom op het forum!

Dat klinkt als een bijzonder hinderlijk probleem. De hardware die je beschrijft is in de regel heel stabiel en ik ben blij dat je zelf al een testje had gedaan met een andere router. Toch nog even een vraag over resetten. Heb jij ook die v9 via de reset knop ( klein gaatje achterop ) gereset? Zo niet, zou je dat nog eens kunnen proberen? Liefst nadat de FTU 2 minuten spanningsloos is geweest. Op die manier sluiten we de hardware in je huis min of meer uit en kunnen we volgende stappen nemen. Laat je weten hoe dit uitpakt?
Bedankt voor de reactie. Momenteel ben ik niet thuis om dit te proberen. Ik hou je op de hoogte wat het resultaat is.
Afgesproken! Ik merk het wel!
Gisterenavond op je advies de FTU 2 minuten spanningsloos gemaakt. Daarna weer aangesloten. Vervolgens de Experia V9 reset met pinnetje aan de achterzijde tot rood lampje ging branden. De V9 is even bezig geweest voor alles weer draaide. Gewacht tot het modem helemaal klaar was met updaten enz. Vervolgens klapt de internetverbinding er in twee uur ca. 10x uit, maar hersteld zich uit zichzelf.

Toch maar weer de Experia V7 er tussen gezet. Deze lijkt weer een enigszins stabiele verbinding tot stand te hebben gebracht. Nu afwachten of het zo blijft of dat na 1,5 dag de problemen zich weer voordoen.

Ik hou je op de hoogte over de ontwikkelingen!
Toch te vroeg gejuicht helaas! Internetverbinding is weer weg. Hoe gaan we nu verder?

Graag reactie!
Zo te zien heb je via een andere weg contact gezocht en daar is een monteur uit gerold. Zo te lezen komt deze vanmiddag bij jou op bezoek. Laat je weten of daarmee de problemen zijn opgelost? Zo niet , help ik je uiteraard graag verder 🙂
Goedemorgen,

Monteur is inderdaad geweest gisteren. De Experiabox en de FTU zijn vervangen. Ik heb nu een Experia V10a ontvangen. De verbinding is nu weer stabiel en geen uitval meer gehad. Op de laptop en vaste pc lekker snel internet.

Echter is de internet snelheid op Android telefoons in huis zeer traag. Het duurt lang voordat er een site geopend wordt. Als ik eenmaal op een site zit, kan ik wel vrij snel surfen binnen de site. Nu las ik hier op het forum dat er meer mensen last hebben of hebben gehad van dit probleem bij de V10a. Als ik het goed gelezen heb, is er een update gekomen voor dit 'probleem'. Kan het zijn dat mijn Experiabox deze update nog moet krijgen? Ook had ik gelezen dat de Experiabox 's nachts de update verwerkt. Vanmorgen nog even gekeken of het nu sneller is, maar het is nog traag.

Graag ontvang ik een reactie hierop.
Aan de ene kant fijn dat het oorspronkelijke probleem opgelost lijkt. Toch een beetje een 'regen-in-drup' moment, kan ik me voorstellen. Het probleem dat je beschrijft lijkt op een issue met trage DHCP. (verbinding komt traag tot stand en werkt daarna normaal). Dat is een issue waar een update voor komt maar ik weet helaas nog niet wanneer. Zodra ik dat weet zal ik dat in dit topic bekend maken:

https://forum.kpn.com/internet-9/feedback-over-het-nieuwste-modem-van-kpn-v10a-454616