Skip to main content

MIjn internetverbinding valt telkens voor enkele seconden uit. Dat is erg vervelend aangezien ik vanuit huis werk..

Ik heb een programmaatje meelopen die verbinding monitort..

Kan t zijn dat ik toch last heb van een instabiele ONT? 

Is er ergens op te vragen wanneer de woonplaats waar ik woonachtig ben aan de beurt is om de ONT te vervangen? 

Hallo @Robert.Middel ,

De ONT die niet goed waren, werkten niet meer nadat ze van het stroom waren gehaald.

In jouw geval kunnen meerdere dingen de oorzaak zijn:

1: er is een probleem met de glasvezelverbinding → dat kan KPN door (laten) meten

2: er is een ander probleem met je ONT → Dat kan KPN volgens mij ook detecteren

3: er is een probleem met de netwerkverbinding tussen ONT en je modem → dat kan KPN niet detecteren.

In geval 1 en 2 moet KPN actie ondernemen, maar sluit eerst uit dat het probleem niet aan jouw kant ligt:

Vervang de netwerkkabel eens of probeer het tijdelijk met een andere kabel om te zien of dat wat uitmaakt.
Een defecte netwerkpoort in je ONT of modem zou ook nog kunnen, maar dat is wat lastiger na te gaan.

@Robert.Middel Hi Robert, ik zie dat Arjan al uitgebreid verschillende oorzaken en tips op een rijtje gezet heeft. Heb je al kans gehad om daar naar te kijken en zijn tips uit te proberen? 

Als het geen verschil maakt of kom je er niet uit, en je wil graag sneller contact: hier vind je al onze contactopties. Je kunt bijvoorbeeld ook een terugbelafspraak maken. 

Reageer