Skip to main content
Vraag

Internetverbinding valt zowel draadloos als bekabeld steeds kortstondig uit

• 9 april 2025
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

PING vanaf mijn MAC naar mijn IPadres

Hallo, sinds vandaag hebben wij glasvezel en overgestapt vanaf ziggo. Ik heb een thuisnetwerk met 2 AP UniFi, het enige wat ik heb gedaan is:

de router ingewisseld van ziggo naar kpn

alle AP’s gerestart

nu valt internet zowel bekabeld als draadloos meerdere keren een paar seconden weg, waardoor de calls er telkens uitklappen. Maar ook mijn VPN verbindingen.

Oplossingen die ikzelf al heb geprobeert

• glasvezelkastje paar minuten eruit
  • router al 6 x opnieuw opgestart
  • bekabeld internet

6 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 9 april 2025

Nog een paar screenshots.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 9 april 2025

Ik ben heel benieuwd of iemand voor mij een oplossing heeft. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 10 april 2025

Hoi ​@hugo66. Welkom terug bij KPN! Ik had je een betere start gewenst met je verbinding, maar hier moeten we wel uit zien te komen.

Er is een belangrijk verschil tussen de modems en verbindingen van Ziggo en KPN en dat is namelijk dat je het modem van Ziggo in bridge modus kan zetten. Dat kan bij ons niet. Had je dit zo ingesteld bij Ziggo misschien? 

En kun je misschien iets meer vertellen over hoe je de Unifi AP's hebt ingesteld? Zijn dit nu simpele accesspoints of voeren ze nog routerfuncties uit? Ik wil ook even de hulp inroepen van ​@Marlon92 en ​@TDN in dit vraagstuk. Zij hebben hier wat meer kijk op normaal gesproken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3678 reacties
  • 10 april 2025

@hugo66 

Op KPN modem ziet men dat de modem dat geen internet verbinding heeft. Dust de fout zit niet binnen jouw netwerk maar buitenhuis of in de verbinding modem ↔ glasvezelkastje of de ONT zelfs. Wat voor statuslampjes heeft jouw glasvezelkastje op het moment zonder internet?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 10 april 2025

Hallo Arjan en TDN,

Situatie is. Modem provider, switch, bekabelde apparaten en AP’s. Normaal gesproken staat wifi uit op het modem van de provider, het netwerk heb ikzelf aangelegd; draadloos en bedraad.

Het probleem is, op het moment dat internet weg valt; ik niet binnen 20 seconden bij het glasvezel kastje kan zijn, omdat de verbinding dan weer hersteld is. Dus ik ben altijd te laat. 🙃

De outbound verbinding verbreekt slechts 10-15 seconden, maar zorgt ervoor dat de VPN verbreekt evenals de calls die we hebben.

er wordt nu een nieuw modem gestuurd, maar ik denk niet dat dit het probleem is. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1247 reacties
  • 14 april 2025

Heb je het nieuwe modem inmiddels kunnen afhalen bij het afhaalpunt ​@hugo66? Ik ben benieuwd of dit het probleem heeft opgelost.

Als dat het probleem niet oplost, dan is het ook altijd aan te raden om nog het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. Laat maar weten hoe het er nu voor staat. 

Reageer