Skip to main content
this?

Ik krijg een error 403 bij posten op een wordpress site. Ik blijk op een black blacklist te staan   Kan ik daar afgehaald worden, wat te doen?

onderstaande melding van Zen Spam niet duidelijk voor mij.

 

Ref: PBL1565409

* is listed on the Policy Block List (PBL)


Outbound Email Policy of KPN Internet / AS8737 for this IP range:

It is the policy of KPN that unauthenticated email sent from this IP address should be sent out only via the designated outbound mail server allocated to KPN customers. To find the hostname of the correct mail server to use, customers should consult the original signup documentation or contact KPN Technical Support. Please contact abuse (at) kpnmail (dot) nl if you believe this is in error.

Die kan je zelf laten verwijderen bij Spamhaus.

Zie deze pagina.

Dat wil echter niet zeggen dat je met een KPN domein zoals @kpnmail.nl of @planet.nl vanaf je eigen mailserver kunt mailen.


Hi @Jan1111, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Deze melding lijkt niet op die je van KPN krijgt bij dit soort problemen. Abuse van KPN kan enkele dingen uitvoeren, uit voorzorg of na onregelmatigheden. Ben je geblokkeerd of in quarantaine geplaatst (wat de betreft internetverbinding), dan kan je het beste via onze site even de link volgen en de stappen opvolgen die hier worden uitgelegd.

Heeft deze melding verder niks met KPN te maken (zoals wjb hierboven suggereert), dan moet je even nagaan waar de melding vandaan komt en het vanaf daar verder oppakken.


Heeft deze melding verder niks met KPN te maken (zoals wjb hierboven suggereert), ...

Ik suggereer niet dat die melding iets met KPN te maken heeft hoor, maar dat bedoel je volgens mij ook. :wink:


@wjb nee klopt. Suggereren is misschien niet het juist gekozen woord vanuit mij! :see_no_evil:

@Jan1111, kunnen we je nog helpen?


bedankt wjb en suzan

ik ondervind geen problemen meer, maar sta waarschijnlijk nog wel op een lijst. 

Dat laat ik maar zo, of zou een vpn een oplossing voor zwarte lijsten zijn. 

 

Met vriendelijke groet Jan


@Jan1111, fijn om te lezen dat het weer werkt! Maar hoe komt het dat je nog op een lijst staat, hoe ben je hierachter gekomen? Of heeft Abuse dat nog tegen je gezegd?


Iedere abonnee staat op die lijst tenzij je jouw publieke IP adres laat verwijderen.

Er is ook niets mis met die registratie. Alleen als je zelf een mailserver draait doe je er verstandig aan die entry te laten verwijderen, in andere situaties kan die registratie helemaal geen kwaad.


Ik had problemen met posten op een wordpress site. De site beheerder veronderstelde dat het te maken had met de ip blacklist en beval mxtools aan. 
Maar ik vermoed nu dat dit niet de oorzaak was, maar een instelling van de wp site. Ik post regelmatig teksten met links op de site. Tekst alleen werkte altijd prima, maar met een link verscheen soms de error 403. Ik heb ontdekt dat het prima werkt als ik niet start met de link, maar eerst een stukje tekst schrijf en daarna de link. Omgekeerd geeft dus de fout.

De beheerder was niet genegen naar zijn instellingen te kijken, dus laat ik het maar zo, omdat ik nu dus weet hoe er mee om te gaan.


Reageer