Skip to main content

Kreeg bericht via mail en SMS dat morgen het modem thuis wordt geüpdatet en een nieuw ip adres krijgt. Heel vervelend want ik zit in het buitenland en kan dan geen verbinding meer krijgen met mijn apparatuur thuis. Hoe kom ik achter het nieuwe op adres?

 

Kreeg bericht via mail en SMS dat morgen het modem thuis wordt geüpdatet en een nieuw ip adres krijgt. Heel vervelend want ik zit in het buitenland en kan dan geen verbinding meer krijgen met mijn apparatuur thuis. Hoe kom ik achter het nieuwe op adres?

In de mijnKPN app kan je het iP adres opvragen.

Ik ben alleen bang dat je dan nog steeds jouw services thuis niet kunt benaderen omdat jouw Experia Box waarschijnlijk een factory reset zal krijgen en daarbij gaan port-forwardings verloren. 


En ik zie dat het ip adres ook in mijn KPN niet zichtbaar is  alleen de eerste cijfers?


En ik zie dat het ip adres ook in mijn KPN niet zichtbaar is  alleen de eerste cijfers?

In mijnKPN wordt het hele IPv4 adres getoond en de IPv6 prefix van jouw aansluiting.


Alleen in de KPN app dus en die had ik niet. Ip adres gevonden en alles werkt weer, portforwarding is na de update en nieuwe ip adres blijkbaar nog ongewijzigd en de Slingbox wordt gevonden op MAC adres, niet op ip adres.

Dank en groet uit China


Alleen in de KPN app dus en die had ik niet.

Ook op de site.


inderdaad, vandaag wel. maar daarvoor echt niet te vinden, zeker omdat nu pas de omzetting van Telfort naar KPN voltooid is