Skip to main content

Beste mensen,

ik heb een probleem met thuiswerken met het inloggen op Apps binnen een werkomgeving. De ICT van het bedrijf geeft aan dat mijn IP adres op een blacklist zou staan en dat ik dat kon controleren op een website www.blacklistmaster.com

Ik heb gecontroleerd wat het nou zou kunnen zijn. We zouden op 1 lijst staan: Cymru Fullbogon IPv4. V4.fullbogons.cymru.com

Zelf snap ik hier niets van want we gebruiken Norton uitgebreide software en alsnog lijkt er misbruik te zijn gemaakt van ons IP adres. 
Graag zou ik willen weten hoe ik dit oplos zodat mijn IP van die lijst af komt. Anders zou ik niet thuis kunnen werken. 

Ik heb al contact gehad met een KPN medewerker alleen kon hij mij niet verder helpen. 
 

alvast bedankt. 
 

@wjb 

Je staat dus niet alleen bij Spamhaus geregistreerd…

...maar ook bij andere organisaties?

 

Kan je daar eens een screenshot van plaatsen maar uiteraard wel even jouw publieke IP adres wegpoetsen als die zichtbaar zou zijn.


WJB hoe kom je aan die gegevens dan dat ik daar ook geregistreerd sta? 
 

Hoe los Je zo iets op?


Ik zag bij spamhaus niet dat ik listed ben. Ik heb daar mijn IP adres net gecheckt. 


Is dat screenshot van https://www.blacklistmaster.com?

Het overzicht dat jij ziet zie ik namelijk weer niet.


Dat was niet van blacklistmaster omdat ik daar dus geen respons krijg. Mijn aanvraag wordt daar afgewezen. 


Wat zegt Team Cymru dan over de status dan voor jouw IP adres op https://ip.team-cymru.com

 


Die website die ik nu gebruikt heb is whatismyip.com/blacklist-check/


Geen problemen bij die database en ook niet bij spamhaus. 
Maar volgens de ICT van het werk dus wel nog steeds op de spam/blacklist. 
 

 


Ik zou helaas niet weten hoe je er voor zou kunnen zorgen dat jouw IP adres uit die blacklist verwijderd wordt.

Ik hoop dat er op korte termijn een moderator van KPN zal reageren die hier eens acheraan wil gaan.


Goedenavond @Gavin.A, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat je, samen met wjb, al aardig wat dingen hebt nagekeken. Helaas zat hier de oplossing nog niet tussen. Wat ik nog kan bedenken is even contact opnemen met abuse van KPN. Dit kan via abuse@kpn.com

Zou je daarnaast, als je dat nog niet gedaan hebt, alle apparaten op virussen en malware willen scannen?


@Gavin.A, heb je nog contact gehad met abuse? En is hiermee jouw probleem ook opgelost?


Mijn werk adres heeft de toegang toegelaten waardoor het thuiswerken mogelijk werd gemaakt. Of wij van de blacklist afgehaald weet ik niet. Het thuiswerkprobleem is dus opgelost. 


Fijn dat je weer kan thuiswerken @Gavin.A! Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan horen we het wel!


Reageer