Skip to main content

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Er is een complete database gelekt inclusief de IP-s van 750 - 1000 mensen. Mijn vraag is, is dit strafbaar en wat kan ik er aan doen?

 

Met vriendelijke groet, 
Robin

Wat is er allemaal uitgelekt aan gegevens? Enkel IP's of ook bijbehorende gegevens?

Als het enkel IP’s zijn, zie ik weinig kwaad, omdat elk IP-adres door het o zo grote boze internet wel snel gevonden wordt, en uitgetest wordt op hacking, exploits etc.. Alle gebruikers van de IP’s moeten, als ze er iets op hebben draaien, ervoor zorgen dat ze up-to-date zijn.

 

 


Wie heeft die database dan "gelekt".

Als dat een bedrijf is, dan zal daar melding van gedaan moeten worden bij de "Autoriteit Persoonsgegevens".


Hallo,

 

Het gaat om een database met IP, Rockstar License, Discord License en Steam License. Is allemaal van een game server. Het is een zelfstandig persoon die het heeft gelekt.

 

Met vriendelijke groet,


Dan zal je bij de beheerder van die database moeten zijn.


De beheerder is opgestapt na dit incident. Maar de vraag is, is het strafbaar.


Data lekken is strafbaar  en dient bij de autoriteiten gemeld te worden.

 

 


Het lekken van persoonsgegevens is sinds begin 2016 strafbaar.

Daarnaast zullen bedrijven melding moeten maken van dergelijke lekken bij de "Autoriteit Persoonsgegevens".


Bedankt voor de reactie!


@RobinFox Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat je al van veel goed advies bent voorzien en ik kan mij daar dan ook volledig bij aansluiten. Ik hoop dat je eruit bent gekomen en als ik nog iets voor je kan doen dan help ik graag! 


Reageer