Skip to main content

Goedemorgen,

Deze melding hebben wij meerdere keren na verbindingsproblemen aan de klantenservice van xs4all gemeld. We hoefden ons geen zorgen te maken. Na de zoveelste keer dat mijn Ipad dit meldt, heb ik gegoogeld. Blijkt dat er veel mensen het probleem hebben maar tot nu toe lees ik alleen over andere merken routers. Graag advies.

Het beste advies is Apple aanschrijven om te stoppen met die onzin.

Als jouw FRITZ!Box ingesteld is op WPA2 en dat zal zeer waarschijnlijk zo zijn, dan is dat gewoon prima.

En als Apple niet wil luisteren, er zijn andere merken die ook prima tablets leveren.


Op WPA2 en AES moet die staan. Niet WPA/WPA2 dus. 


Wat staat op jouw FRITZ!Box ingesteld bij Wireless -> Security -> Encryption?

 


Goedemorgen,

wij hebben een Fritzbox die geeft geen WPA3 maar alleen WPA2 +WPA of WPA (CCMP).

 


wij hebben een Fritzbox die geeft geen WPA3 maar alleen WPA2 +WPA of WPA (CCMP).

Dus je hebt ook niet alleen WPA2?

Welk type FRITZ!Box heb je en welke versie van FRITZ!OS draait daar nu op?


Fritzbox 7581 op  OS07.15


Goedemorgen,

wij hebben een Fritzbox die geeft geen WPA3 maar alleen WPA2 +WPA of WPA (CCMP).

 

WPA3 heeft bijna nog geen enkele router. Je moet een WPA2 optie hebben zonder WPA. Als je die niet hebt, firmware updaten.


Sorry het is WPA2 (CCMP

)


Fritzbox 7581 op  OS07.15

Dit lijkt de nieuwste versie te zijn...


Sorry het is WPA2 (CCMP

)

Ja, dat is goed.


Sorry het is WPA2 (CCMP)

Ja, dat is goed.

En dus moet Apple niet zeuren als die zo ingesteld staat op jouw FRITZ!Box.


Die Fritzbox is uit de ondersteuning, tijd om hem te gaan vervangen als hoofdrouter, nog wel prima geschikt als mesh wifi point achter een versere router, bijvoorbeeld de 7590 of de 7583.


Die Fritzbox is uit de ondersteuning, tijd om hem te gaan vervangen als hoofdrouter, nog wel prima geschikt als mesh wifi point achter een versere router, bijvoorbeeld de 7590 of de 7583.

Dan zou je het "probleem" met de encryption houden. Door hem als accespoint achter een nieuwere router te gebruiken gaat die niet opeens WPA3 ondersteunen ofzo. Feitelijk veranderd er niets aan de WiFi.


Wat staat op jouw FRITZ!Box ingesteld bij Wireless -> Security -> Encryption?

 

Ik zit me nu te bedenken: is het wachtwoord niet gewoon veel te simpel?


Die Fritzbox is uit de ondersteuning, tijd om hem te gaan vervangen als hoofdrouter, nog wel prima geschikt als mesh wifi point achter een versere router, bijvoorbeeld de 7590 of de 7583.

Dan zou je het "probleem" met de encryption houden. Door hem als accespoint achter een nieuwere router te gebruiken gaat die niet opeens WPA3 ondersteunen ofzo. Feitelijk veranderd er niets aan de WiFi.


Moest het even nakijken, ik heb namelijk de 7581 er achter zitten als AP, de security word door de mesh master gepusht, ik heb dus WPA2-WPA3 geactiveerd ook via de 7581.

 


Die Fritzbox is uit de ondersteuning, tijd om hem te gaan vervangen als hoofdrouter, nog wel prima geschikt als mesh wifi point achter een versere router, bijvoorbeeld de 7590 of de 7583.

Dan zou je het "probleem" met de encryption houden. Door hem als accespoint achter een nieuwere router te gebruiken gaat die niet opeens WPA3 ondersteunen ofzo. Feitelijk veranderd er niets aan de WiFi.


Moest het even nakijken, ik heb namelijk de 7581 er achter zitten als AP, de security word door de mesh master gepusht, ik heb dus WPA2-WPA3 geactiveerd ook via de 7581.

Kun je daar een schermafdruk van plaatsen? Want volgens mij kan dat niet.