Skip to main content
Antwoord

iPad verliest constant de verbinding met de wifi

• November 3, 2025
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op mijn iPad herhaaldelijk geen verbinding WIFI . Indien de groene knop aan uit en aanzetten wifi geswitched wordt heb ik weer verbinding.Wat is de mogelijke oorzaak en oplossing

Beste antwoord door bnh

Kun je je iPad volledig updaten naar de nieuwste beschikbare update van iPadOS?
Vergeet ook even je WiFi-naam en wachtwoord op je iPad, en verbind opnieuw, en zet eventueel de mac adres naar '’vast'’ (schakel automatische rotatie uit, dit vind je in de wifi-instellingen nadat je opnieuw verbonden bent, bij je wifi-naam).

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@ruja, welkom op onze community! Er zijn veel mogelijke oorzaken waardoor je apparaat wel of geen verbinding heeft. Kun je toelichten wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je alles met elkaar verbonden hebt zitten? Hoe branden de lampjes op het moment dat je problemen ervaart?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Ik heb twee wifiversterkers

het euvel doet zich alleen voor op 1 iPad ds rest van apparatuur niet

er is alleen een bekabelde aansluiting op een  van de twee wifiversterkers

de rest apparatuur draadloos aangesloten

na uit en aanzetten wifiverbinding in instellingen direct weer verbinding

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 6, 2025

Nog steeds geen antwoord

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Kun je je iPad volledig updaten naar de nieuwste beschikbare update van iPadOS?
Vergeet ook even je WiFi-naam en wachtwoord op je iPad, en verbind opnieuw, en zet eventueel de mac adres naar '’vast'’ (schakel automatische rotatie uit, dit vind je in de wifi-instellingen nadat je opnieuw verbonden bent, bij je wifi-naam).

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 6, 2025

heb je toevallig WPA3 ingesteld op je wifi netwerk? dit vind lang niet alle apparatuur leuk. als je dit hebt, dan deze weer terug zetten naar alleen WPA2.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@ruja, ik heb hier vanuit KPN niet direct een verklaring noch oplossing voor maar ik zie dat er al wat goede tips gegeven worden. Ik vermoed dat dit iets is van een instelling op de ipad. Kun je de dingen hierboven eens proberen?

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

Hoi ​@ruja, ik heb hier vanuit KPN niet direct een verklaring noch oplossing voor maar ik zie dat er al wat goede tips gegeven worden. Ik vermoed dat dit iets is van een instelling op de ipad. Kun je de dingen hierboven eens proberen?

Er zijn draadloze “versterkers”. Ga eens met je iPad bij een bedrade wifi punt staan en kijk wat er gebeurd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Ik heb een gloednieuwe iPad die zou toch WPA2 en 3 moeten ondersteunen?
de router is een maand geleden geïnstalleerd door monteur en moet dan toch goed ingesteld zijn? Of moet ik dat opnieuw doen? Hoe kom ik in de router?

Alle andere opties reeds gedaan en geen effect

Hartelijk dank

Ruud

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi Ruud, dit moet wel goed op te lossen zijn lijkt me. Wat voor Experia Box en wat voor wifiversterkers heb je eigenlijk? Hoe heb je die op elkaar aangesloten zitten?