Skip to main content
Beantwoord

iPhone 11 en geen internet 4G

  • 11 June 2024
  • 45 reacties
  • 1420 keer bekeken

Sinds zaterdag 9 juni 2024 geen of heel soms heel trage internetverbinding via 4G. Alles geprobeerd (tot en met hele reset van mijn iPhone 11), stappenplannen, netwerkverbindingen checken enz. niets helpt. Sinds vandaag ook belproblemen, mensen kunnen mij niet horen praten.

Medewerker KPN gebeld en begrijp dat probleem is erkend en al enkele weken wordt onderzocht zonder dat er reeds oplossing is. Mogelijk volgt er - zeker als het lang duurt - een compensatieregeling. 

Vragen

  • zijn er meer klanten van KPN met Iphone problemen? Geldt dit alleen Iphone 11 of meer modellen?
  • Gaat KPN ons actief op de hoogte houden?

 

 

45 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @JaapNammensma 

Goed dat je al hebt gebeld met de telefonische klantenservice van KPN, aangezien dat ook wordt geadviseerd door de moderatoren van KPN, net zoals de netwerkinstellingen resetten.

Het probleem is inderdaad bekend, lees de topics maar verder op dit forum bij Mobiel.
Het gaat dan vooral om de volgende iPhones:

  • iPhone 11 serie
  • iPhone 12 serie
  • Enkele (niet veel) iPhones uit nieuwere series.

Als er nieuws valt te melden, zoals een mogelijke oplossing voor dit vervelende probleem, dan zal dat zeker bekend worden gemaakt door één van de moderatoren op dit forum.

Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max, en heb totaal nergens last van.
Kan overal zonder problemen bellen, gebeld worden en internetten via het 5G netwerk van KPN.
Helaas, ondersteund de Apple iPhone serie 11 geen 5G, anders had je dat nog kunnen proberen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom in de KPN community @JaapNammensma!

Goed dat je al contact met onze klantenservice hebt gehad, als je problemen met de verbinding hebt. Verbindingsproblemen komen niet enkel bij iPhones voor, maar bij meer merken telefoons. Onderstaand zijn onze adviezen die je kunt proberen, als dat niet helpt is het goed om te bellen, zoals jij al gedaan hebt. Als je deze tips geprobeerd hebt en er is nog geen melding voor je aangemaakt, bel dan nog eens om eentje aan te laten maken. Dan word je ook persoonlijk op de hoogte gehouden.

 

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als dit niet helpt, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

Beste Jaap, 

Sinds drie weken heb ik geen mobiel internet meer op mijn iPhone 11 via het netwerk van KPN. Daarnaast ervaar ik ook problemen met bellen. Ik heb hierover contact opgenomen met KPN en zij hebben mijn melding doorgestuurd naar de technische dienst. Ik wacht nu op een reactie vanuit hun.

 

 

Reputatie 2

Ik lees op het forum dat dit probleem zich in voorgaande jaren ook heeft voorgedaan. Ik ben benieuwd wat toen de oplossing was. Vooral omdat het probleem nu er zoveel op lijkt. 
 

In 2022 bijvoorbeeld. Toen had ik deze telefoon ook al en had mobiel abonnement bij kpn, maar ondervond toen overigens geen problemen.

een paar weken geleden ben ik akkoord gegaan met overstappen van tv en internet naar KPN, van ziggo. Zag week geleden dat ik al verhoging van databundel had gekregen. Op diezelfde dag begonnen ook mijn belproblemen. Daardoor vroeg ik mij af of iets in de instellingen is veranderd waardoor mijn 4g problemen zijn ontstaan. 
 

 

Reputatie 1

Ik lees op het forum dat dit probleem zich in voorgaande jaren ook heeft voorgedaan. Ik ben benieuwd wat toen de oplossing was. Vooral omdat het probleem nu er zoveel op lijkt. 
 

In 2022 bijvoorbeeld. Toen had ik deze telefoon ook al en had mobiel abonnement bij kpn, maar ondervond toen overigens geen problemen.

een paar weken geleden ben ik akkoord gegaan met overstappen van tv en internet naar KPN, van ziggo. Zag week geleden dat ik al verhoging van databundel had gekregen. Op diezelfde dag begonnen ook mijn belproblemen. Daardoor vroeg ik mij af of iets in de instellingen is veranderd waardoor mijn 4g problemen zijn ontstaan. 
 

 

Oplossing destijds was telefoon omruilen en dat werd nu ook aangeboden.

nadeel van deze procedure is wel dat je een tijd telefoonloos bent en voor mij dik vraagteken omtrent garantie omdat het toestel 4 jaar oud is.

Goedenmiddag,

 

ook ik heb dit issue gehad met een iPhone 11 er is niks aangeboden door kpn klacht ingediend die wordt zomaar afgesloten zonder dat er enige oplossing is geboden.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Channiet, mijn bovenstaande tips gelden ook voor jou. Kom je er niet uit, bel toch nog eens met onze klantenservice. Zij helpen je verder en maken indien nodig een melding aan voor onze technische dienst.

Hi en welkom in de KPN community @JaapNammensma!

Goed dat je al contact met onze klantenservice hebt gehad, als je problemen met de verbinding hebt. Verbindingsproblemen komen niet enkel bij iPhones voor, maar bij meer merken telefoons. Onderstaand zijn onze adviezen die je kunt proberen, als dat niet helpt is het goed om te bellen, zoals jij al gedaan hebt. Als je deze tips geprobeerd hebt en er is nog geen melding voor je aangemaakt, bel dan nog eens om eentje aan te laten maken. Dan word je ook persoonlijk op de hoogte gehouden.

 

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Als dit niet helpt, neem dan vooral contact op met onze telefonische klantenservice (0800 - 0402, gratis)

Hier kan je een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. 

Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

 

Reputatie 2

@Alexandra van KPN 

dank voor de tips, maar ik had in mijn eerste post al aangegeven dat ik dit allemaal al gedaan had. Standaard promocolletje, terwijl je collega aan de telefoon gelukkig wel de klacht serieus nam door te erkennen dat KPN een probleem heeft gesignaleerd en dit onderzoekt. 

Update over mijn klachten: de eerste drie dagen vrijwel geen 4G internet, toen een dag wel, toen weer een dag niet, en nu lijkt het weer redelijk te gaan. Soms ineens geen internet terwijl ik wel 4G verbinding heb om onverklaarbare redenen en op een plek waar de verbinding wel goed is. 

Het verschilt dus wat per dag, de verbinding is niet betrouwbaar maar is niet meer pertinent afwezig… Vreemd hoe dat kan. Je zou denken: iets doet het wel of niet. Geen hardware ding dus.

Bedankt voor reactie

Ik heb inmiddels een 2e klacht ingediend bij de klantenservice omdat ik op advies van de medewerker een nieuwe iPhone 15 heb “moeten” kopen en ik nergens voor wordt gecompenseerd.
 

Over mijn gesprek met de klachtenbehandelaar die mij vanmiddag heeft gebeld ben ik totaal niet te spreken die  heeft zomaar de verbinding verbroken en niks met mij opgelost over mijn klacht. Dus vandaar mijn nieuwe klacht.

Dag allemaal, ik heb sinds een paar weken ook dit probleem. Ik heb een iphone 11 met kpn abonnement. Eerst naar KPN winkel geweest en die gaven de tip om de servicelijn van apple te bellen. Vervolgens kwam ik bij apple niet veel verder. Beetje rare gozer aan de lijn die dit probleem nieteens herkende (terwijl dit probleem toch al enig tijd speelt). Dus nu zal het wel een kastje/muur verhaal worden ben ik bang. Best bijzonder dat dit al zo lang speelt en er dus blijkbaar nog steeds geen oplossing voor is.

Reputatie 1

@Alexandra van KPN  jullie tips blijven pleisters. @Channiet wordt (net zoals velen) niet serieus genomen. Kan jij niets aan doen maar KPN wel. 
Klanten een nieuwe telefoon aansmeren terwijl het probleem door jullie veroorzaakt wordt, omgekeerde wereld 

@Alexandra van KPN ik ben inmiddels met m’n 2e klacht ook afgewimpeld. Nergens voor gecompenseerd ook niet geholpen door de klachtenafdeling. 

Reputatie 7
Badge +19

Hmm, het is de bedoeling dat er een melding aangemaakt wordt voor onze technische dienst. Niet een klacht, dat komt bij een andere afdeling uit. Als je belt en specifiek noemt dat er een melding voor onze technische dienst aangemaakt moet worden, kunnen onze collega's bij de klantenservice hiermee helpen. Op die manier wordt je meegenomen in het onderzoek dat loopt, en wordt je op de hoogte gehouden van het onderzoek. 

Hmm, het is de bedoeling dat er een melding aangemaakt wordt voor onze technische dienst. Niet een klacht, dat komt bij een andere afdeling uit. Als je belt en specifiek noemt dat er een melding voor onze technische dienst aangemaakt moet worden, kunnen onze collega's bij de klantenservice hiermee helpen. Op die manier wordt je meegenomen in het onderzoek dat loopt, en wordt je op de hoogte gehouden van het onderzoek. 

Die melding is aangemaakt zeiden ze maar toen werd ik gebeld door klachtenafdeling dat er niks meer te regelen was, omdat ik nu de nieuwe iphone 15 heb. Kortom nieuwe telefoon aangesmeerd voor niks...

Reputatie 1

@Alexandra van KPN  we zijn ondertussen een aantal weken verder. We praten tegen een muur, geen enkele pro actieve communicatie vanuit KPN ook niet na melding bij de helpdesk. Dit is zooooooo slecht. 

Reputatie 2

Ik zou teruggebeld worden. Maar dat gebeurt maar niet. Intussen wel weer vaker verbinding. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou heel graag een ander antwoord geven, maar dan vertel ik niet meer de waarheid, dus dat ga ik niet doen. Ik kan je alleen aanraden om te bellen met onze klantenservice en een melding aan te laten maken, als je de verbindingsproblemen ervaart. De technische dienst is druk met het onderzoek bezig, meestal wordt je binnen ongeveer 10 werkdagen teruggebeld. Je hoort het sowieso van ze zo gauw er meer bekend is.

Het scheelt in de tussentijd dat je verbinding iets beter lijkt @JaapNammensma!

Reputatie 2

bellen niet nodig, de melding was al aangemaakt. Maar vanmorgen kreeg ik dit bericht:
 

Beste klant, hartelijk dank voor uw reactie aan KPN. U geeft aan problemen met mobiel internet te ervaren. Wij hebben uw melding in 
onderzoek. Zodra meer bekend is informeren wij u. Groet, KPN

Reputatie 1

Ik ervaar inmiddels al een maand problemen met de internet verbinding, soms wel soms niet. Vliegtuigstand aan en uit geeft dan weer verbinding. Bellen duurt erg lang om verbinding te krijgen, is hier al een oplossing voor in de maak. 

Telefoon al compleet leeggehaald, alle verbinding gereset. Helaas geen oplossing. 
 

iphone 11 

Reputatie 2

Zelfde hier… Bellen duurt heel langv voordat verbinding gemaakt wordt. Vaak vliegtuigstand aan en uit, en resetten netwerk instellingen. Dan gaat het weer een poosje...

Van het een op het andere moment bijna geen internet en geen telefoonverbinding, tijdens bellen kan ik de beller niet horen of nauwelijks verstaan en andersom. Medewerker KPN winkel kent dit probleem niet en heeft telefoon opnieuw opgestart, nieuwe simkaart erin gedaan en zei dat ik maar een nieuwe telefoon moest kopen. 
Deze telefoon heb ik destijds gekocht in deze kpn winkel dus als dat probleem er twee jaar geleden ook al was waarom verkoop je mij dan die iphone11? Inmiddels na update al mijn contacten kwijt die moet ik allemaal opnieuw aanmaken. De telefoonverbinding is zo onbetrouwbaar! Niet fijn. En nu een melding maken bij kpn? Wat kan ik doen? 

Reputatie 1

bellen niet nodig, de melding was al aangemaakt. Maar vanmorgen kreeg ik dit bericht:
 

Beste klant, hartelijk dank voor uw reactie aan KPN. U geeft aan problemen met mobiel internet te ervaren. Wij hebben uw melding in 
onderzoek. Zodra meer bekend is informeren wij u. Groet, KPN

We zijn inmiddels weken verder, nog steeds bij mij probleem met iphone 11 niet opgelost. En KPN laat dit maar doorlopen. 

Reputatie 7

Het probleem is nog in onderzoek inderdaad, bij de technische dienst en de leveranciers. Had je ons al gebeld @MartinBUN om een ticket aan te laten maken? Via het ticket kan je via sms op de hoogte worden gehouden. Als je nog geen ticket hebt is het aan te raden om dat te doen. 

Reputatie 1

Het probleem is nog in onderzoek inderdaad, bij de technische dienst en de leveranciers. Had je ons al gebeld @MartinBUN om een ticket aan te laten maken? Via het ticket kan je via sms op de hoogte worden gehouden. Als je nog geen ticket hebt is het aan te raden om dat te doen. 

Ook ik heb inmiddels een ticket laten aanmaken bij de klantenservice. Laten we hopen dat er snel een oplossing komt. Dit is niet leuk meer zo. 

Reputatie 1

Ook ik heb gelijke problemen met iPhone Se2020 ,  gisteren gebeld met vermelde nummer, maar KPN wil geen ticket meer hiervoor aanmaken, hoe blijf je dan op de hoogte van voortgang ?

Reageer