Skip to main content
Antwoord

iPhone 17 Pro Max maakt geen verbinding meer met internet

• September 30, 2025
  • 3 reacties
  • 504 keer bekeken

Sinds twee dagen werkt de mobiele verbinding van mijn iPhone 17 Pro Max niet meer. Het toestel maakt geen verbinding met het 4G- of 5G-netwerk en ik kan hierdoor geen gebruik maken van mobiel internet. Een reset helpt niet, opnieuw aanbieden van de sim werkt niet en zowel een fysieke simkaart als een e-sim geven hetzelfde probleem.

Ik heb hierover meerdere keren contact gehad met KPN. Beide keren is het gesprek voortijdig beëindigd en werd mij enkel toegezegd dat er een taak zou worden uitgezet die 2 à 3 dagen kan duren. Dit is voor mij geen optie, omdat ik niet nog eens dagenlang zonder internet kan zitten.

Als systeem- en netwerkbeheerder ben ik goed op de hoogte van hoe dit werkt en heb ik zelf al alle logische stappen ondernomen. Ik krijg echter geen terugkoppeling of oplossing vanuit KPN

De problemen zijn ontstaan na de overstap naar de iPhone 17 pro max. 

Daarnaast heb ik sinds december vorig jaar meermaals gebeld over het uitvallen van wifi / tv kastje welke volledig vast loopt. Ik heb hier meerdere klachten over ingediend maar nooit een terug koppeling ontvangen.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@DataDrifter, wat ontzettend zuur dat je helemaal geen mobiel internet hebt op het moment 😑Ik begrijp dat je hier zelf wel aardig in thuis bent, en dat je ook al een aantal keer contact hebt gehad met onze klantenservice. Dat er aan is gegeven dat je 2 á 3 dagen moet wachten tot een aangemaakt taak wordt behandeld, wijst er op dat jouw situatie al door is gezet naar de technische dienst. Ik hoop dat er inmiddels contact is geweest, en dat de problemen verholpen zijn!

Mocht dat nog niet zo zijn, zou je dan de volgende vragen kunnen beantwoorden zodat ik ook even met je mee kan denken? Je geeft aan dat dit speelt sinds je bent overgestapt naar een iPhone 17 pro max. Heb je daarbij ook een bericht ontvangen dat je E-sim klaar was voor gebruik? Zo ja, dan zal je fysieke simkaart het niet meer doen, en klopt het dus dat daar niks meer mee binnenkomt. Nadat er een E-sim actief is geworden, hoort die het uiteraard wél goed te doen. 

Lukt het wel om te bellen en sms'jes te versturen/ontvangen via je nieuwe toestel? En heeft het internet überhaupt wél gewerkt op het nieuwe toestel? 

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Hi ​@DataDrifter, wat ontzettend zuur dat je helemaal geen mobiel internet hebt op het moment 😑Ik begrijp dat je hier zelf wel aardig in thuis bent, en dat je ook al een aantal keer contact hebt gehad met onze klantenservice. Dat er aan is gegeven dat je 2 á 3 dagen moet wachten tot een aangemaakt taak wordt behandeld, wijst er op dat jouw situatie al door is gezet naar de technische dienst. Ik hoop dat er inmiddels contact is geweest, en dat de problemen verholpen zijn!

Mocht dat nog niet zo zijn, zou je dan de volgende vragen kunnen beantwoorden zodat ik ook even met je mee kan denken? Je geeft aan dat dit speelt sinds je bent overgestapt naar een iPhone 17 pro max. Heb je daarbij ook een bericht ontvangen dat je E-sim klaar was voor gebruik? Zo ja, dan zal je fysieke simkaart het niet meer doen, en klopt het dus dat daar niks meer mee binnenkomt. Nadat er een E-sim actief is geworden, hoort die het uiteraard wél goed te doen. 

Lukt het wel om te bellen en sms'jes te versturen/ontvangen via je nieuwe toestel? En heeft het internet überhaupt wél gewerkt op het nieuwe toestel? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 6, 2025

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag! 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Apple bracht een snelle update iOS 26.0.1 voor fixen mobiel en wifi problemen. Bij de volgende 26.1 versie zou het probleem volledig opgelost zijn.