Skip to main content
Antwoord

iPhone en iPad maken geen verbinding met het wifinetwerk

• October 23, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Hoe kan het dat ik wel op mijn pc heb kunnen werken en mijn iphone en ipad maar geen wifi contact krijgen? Het is om gek van te worden

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Sparx ,

Probeer in eerste instantie eens op jouw iPhone een reset van alleen de netwerkinstellingen. Als dat werkt, dan kun je het daarna ook op de iPad zo uitvoeren. 

Om de netwerkinstellingen op een iPhone te resetten, ga je naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel iPhone opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Dit verwijdert opgeslagen wifi-netwerken, wachtwoorden, mobiele instellingen en eerdere VPN- en APN-instellingen

4 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

Kan je wat meer vertellen over je netwerk? Welke apparatuur je hebt? Wat er precies gebeurt als je probeert te verbinden?

Leen59
Wijsgeer
  • October 23, 2025

Is er recent iets veranderd aan het modem (bv update)?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Hallo ​@Sparx ,

Probeer in eerste instantie eens op jouw iPhone een reset van alleen de netwerkinstellingen. Als dat werkt, dan kun je het daarna ook op de iPad zo uitvoeren. 

Om de netwerkinstellingen op een iPhone te resetten, ga je naar Instellingen > Algemeen > Zet over of stel iPhone opnieuw in > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Dit verwijdert opgeslagen wifi-netwerken, wachtwoorden, mobiele instellingen en eerdere VPN- en APN-instellingen

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Sparx, welkom op de community. Net als de anderen ben ik ook benieuwd wat de situatie precies is. Kan je de gestelde vragen beantwoorden en de genoemde tips proberen?

We denken graag met je mee, maar we zien niet wat jij ziet. We weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken 🙂