Skip to main content

23-11-2023 Laatste week valt DNS (IPv4) regelmatig uit.
     Gaat hier om 195.121.1.34 → ns1.wxs.nl

Ook Ping laat grillig beeld zien:
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=4ms TTL=61
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=4ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=4ms TTL=61
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=3ms TTL=61
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=3ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=5ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=4ms TTL=61
Reply from 195.121.1.34: bytes=32 time=3ms TTL=61

 

Dit is niet het geval met 195.121.1.66  -->dns2.wxs.nl
Ook ns1.ipv6.kpn.net 62a02:a47f:e000::53] en ns2.ipv6.kpn.net v2a02:a47f:e000::54] geven geen problemen.

Doordat ik hier dns1 en dns2 had omgewisseld is er weer een ‘stabiele’ verbinding.
Wat is er aan de hand ?

 

 

Hallo @pizzabakker , wlkeom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Het is al langer bekend dat de KPN DNS niet echt supersnel werkt. Je kan natuurlijk altijd kiezen voor een andere DNS, zoals Google (8.8.8.8), QuadNine (9.9.9.9) of Cloudflare (1.1.1.1), allen met hun eigen voor- en nadelen.


Hoi Arjan,

Ik wel, maar de mensen die mij bellen niet. 😔


Hoi Arjan,

Ik wel, maar de mensen die mij bellen niet. 😔

Ik denk dat ik deze reactie niet helemaal begrijp


Zal het je uitleggen:

Als KPN dit zelf oplost hoef ik niet na werktijd nog bij buren en bekenden langs om dat te regelen.

 


Misschien moeten die mensen dan ook gewoon naar KPN bellen ipv de handige harry in de straat. Dan komen er meer meldingen bij KPN binnen en mag het DNS issue wellicht een hogere prioriteit krijgen.


Zal het je uitleggen:

Als KPN dit zelf oplost hoef ik niet na werktijd nog bij buren en bekenden langs om dat te regelen.

 

zie niet in wat kpn moet fixen dns wordt as is aangeboden en die van google of cloudflare werken altijd beter dan welke provider dan ook zelf zal aanbieden 


@MR_CHIP ik was altijd tevreden met de DNS van XS4All, maar die is er niet meer en die van KPN is inderdaad slecht. Maar de provider-DNS van XS4All was echt een van de beste.


Zal het je uitleggen:

Als KPN dit zelf oplost hoef ik niet na werktijd nog bij buren en bekenden langs om dat te regelen.

 

zie niet in wat kpn moet fixen dns wordt as is aangeboden en die van google of cloudflare werken altijd beter dan welke provider dan ook zelf zal aanbieden 

Als KPN dan ook jou voorgestelde DNS gebruikt in hun routers is het probleem toch voorbij of ga jij dat bij alle KPN klanten regelen😀?
 


Misschien moeten die mensen dan ook gewoon naar KPN bellen ipv de handige harry in de straat. Dan komen er meer meldingen bij KPN binnen en mag het DNS issue wellicht een hogere prioriteit krijgen.

Voor zover ik weet is dat ook gedaan, maar er gebeurt ogenschijnlijk niets.
Behalve dat sommige mensen een KPN Super Wifi 2 kregen aangesmeerd, omdat het zogenaamd aan hun WiFi lag. Niet dus, volgens deze handige harry 😂


Zal het je uitleggen:

Als KPN dit zelf oplost hoef ik niet na werktijd nog bij buren en bekenden langs om dat te regelen.

 

zie niet in wat kpn moet fixen dns wordt as is aangeboden en die van google of cloudflare werken altijd beter dan welke provider dan ook zelf zal aanbieden 

Als KPN dan ook jou voorgestelde DNS gebruikt in hun routers is het probleem toch voorbij of ga jij dat bij alle KPN klanten regelen😀?
 

gelukkig ben ik geen kpn klant 

maar ik ben dan ook niet de gemiddelde internet klant ik draai me eigen lokale dns server