Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben gemigreerd van Telfort naar KPN Televisie, Internet en vast bellen en ik wil graag gebruik gaan maken van IPv6.

Nu vind ik op mijn Experiabox H369A geen instellingen daarvoor.

Zie ik iets over het hoofd of moet daarvoor iets ingeregeld worden?

Firmware update, andere Experiabox, ....?

 

Groeten Jos

Hallo @Jomoryja  en welkom.

De Experiabox V10 H369A heeft ondersteuning voor IPv6 en staat (voor zover ik weet) standaard aan.

Kijk bij “instellingen” en dan de linkerkolom IPv6. Daar moet staan dat IPv6 switching aan staat.

Om te testen kun je kijken op testmyipv6.com of test-ipv6.com.

Mijn test is geslaagd met mijn V10, dus ik ben voorbereid op de toekomst.

 


Hallo @Jomoryja ,

De Experia box V10 is geschikt, echter de firmware is anders. De netwerken van Telfort en KPN zijn verschillend. Andere communicatie Vlans etc..

@JanD  is ervaringsdeskundige op dit gebied. Hij kan de details vertellen :grinning: .

Groet Bart


Hallo @Peterpeter70 ,

 

Dank je voor de info, mooi om te zien dat het bij jou al werkt.

Ik heb gechecked maar er staat geen IPv6 submenu onder instellingen.

 

Groeten Jos

 

 


Hallo @Bart_2020 ,

 

Dank je voor de uitleg. klinkt aannemelijk.

Ik wacht dan even het antwoord af van @JanD .

 

Groeten Jos


Hallo @Jomoryja , als je automatisch gemigreerd bent van TFT naar KPN is dat alleen nog maar administratief geweest.

Pas in de loop van dit jaar wordt alles technisch omgezet naar KPN en dan heb je grote kans dan je dan ook IPv6 hebt als dat in jouw regio aan staat.

Zelf ben ik vorige maand overgestapt van TFT naar Hussel en kreeg met de nieuwe firmware ook IPv6, omdat dit in mijn regio blijkbaar dus aan staat.

Niet iedere KPN-klant heeft standaard al IPv6, KPN is dit aan het uitrollen.

 


Hallo @JanD dank je wel voor de heldere uitleg.

 

Kan ik ergens zien of in mijn regio al IPv6 ondersteund wordt door KPN Hussel?

 

Groeten Jos

 


Hallo @Jomoryja , je zou het aan buren, kennissen, vrienden in je omgeving kunnen vragen die een echt KPN abo hebben.