Skip to main content

Beste allemaal,

Mijn v10A (DSL) was ruim 200 dagen up zonder ook maar 1 hapering! De laatste herstart destijds was een firmware upgrade. Nu zie ik ineens dat ie 3 dagen up is. Blijkbaar is ie spontaan herstart? Geen stroomstoring opgemerkt, in het log is niets te vinden, gaat maar 2 dagen terug. Firmware nog steeds hetzelfde, de nieuwste. Alle lokale IP adressen helemaal opnieuw uitgedeeld.

Alles functioneert weer goed maar ik was toch nieuwsgierig en ben alle instellingen nagelopen. Er bleek één verschil met voorheen: IPv6 was uitgeschakeld en die stond echt aan.

Heeft KPN dit geïnitieerd? Zijn er IPv6 problemen?

Met vriendelijke groet, Folkert

 

Hi Folkert. 

Bij mijn weten hebben we dit niet bewust in gang gezet. Lukt het je wel om IPv6 weer aan te zetten? 

 

*Edit: dit is wel door ons in gang gezet. Zie ook: dit topic. 


Als het goed is dan is dit wel door jullie in gang gezet omdat gebleken is dat alle apparatuur achter een V10a open en bloot vanaf Internet te benaderen is via IPv6.

Zie dit bericht van Natasja.


Ik neem het helemaal terug. Die issue en dat topic zijn compleet aan mij voorbijgegaan, excuus. Heb mijn reactie ook aangepast.


@Alex_P Helemaal duidelijk! Ik reageer nu pas omdat ik geen notificatie van deze antwoorden heb gekregen, gebeurt waarschijnlijk alleen bij @mentions…

Nu weet ik in ieder geval waarom mijn v10A na ruim 200 probleemloze dagen online herstart was. In elk geval een heel nuttige reden. 

Moet eerlijk zeggen dat ik zonder IPv6 nergens tegenaan loop dat niet werkt qua websites of wat dan ook.


Geen probleem hoor, van de eerste reactie hoort er altijd een melding te komen. We hebben nog wel wat issue gehad ermee. Fijn dat het duidelijk is. :)Â