Skip to main content
Beantwoord

IPv6 uitgeschakeld om Xbox te kunnen spelen

  • December 26, 2020
  • 1 reactie
  • 96 keer bekeken

Deze maand overgestapt naar KPN Glasvezel. Eigen AVM erachter, werkt. Maar: geen online gaming via de Xbox One S. Sommige games werken wel online, maar Forza Horizon 4 niet. Iets met DNS. 

Heb daarom als eerste test in de modem IPv6 uitgeschakeld. Resultaat: FoHo4 werkt weer, hoera. Zonder mezelf op  te leiden tot expert en zonder contact met de klantenservice van KPN. 

Blijft mijn verbazing: waarom heeft KPN zijn IPv6 standaard zo ingeregeld dat Microsoft Xbox niet werkt???

 

Internet, tv en bellen via KPN Glasvezel

Eigen AVM Fritz!Box 7490 (firmware 7.21, is up-to-date) op de FTU, KPN Box 12 in de mottenballen.

 

Beste antwoord door Nick83

Kunt u niet beter aan Microsoft vragen waarom ze dat spel zo gemaakt hebben dat het niet werkt op ipv6?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 26, 2020

Kunt u niet beter aan Microsoft vragen waarom ze dat spel zo gemaakt hebben dat het niet werkt op ipv6?