Skip to main content
Vraag

IPv6 werkt niet goed op V10 met V1.01.00T04.4Intermediate

• September 15, 2025
  • 0 reacties
  • 26 keer bekeken

Ik zie allerlei berichten dat IPv6 niet goed werkt op de V10 met de nieuwe KPN Software. Vandaag kwam ik er achter dat IPv6 ook op V1.01.00T04.4Intermediate een probleem kan zijn.

Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy Book5 Pro (met Multiport Adapter) met Windows 11 Pro. Regelmatig zag ik zowel op Ethernet als op Wi-Fi in het het hoofdscherm van Instellingen staan dat de laptop offline zou zijn terwijl hij toch normaal online leek: het meeste werkte prima. Wel zag ik zo nu en dan problemen met Windows Update en met de Windows Store. Na wat zoeken mbv CoPilot kwam ik een opmerking over het uitzetten van IPv6 tegen. Ik heb dat toen direct uitgezet op de V10 (met reboot van V10) en jawel hoor: Instellingen geeft nu continue online aan en ook verder werkt alles als een zonnetje. Omdat ik denk dat ik nog wel geruime tijd op de nieuwe software moet w88 (SW#1(!)) laat ik het nu maar uitstaan, scheelt een boel trammelant.

Als ik het tegen die tijd niet vergeten ben meld ik me wel weer zodra ik met de nieuwe software kan testen met IPv6, maar dat kan dus nog wel ff duren, hoop/vrees (?) ik.

Ik denk: ik geef het maar even door!