Skip to main content
Vraag

Is 200Mbit snelheid mogelijk met DSL?

• January 28, 2026
  • 9 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik wil graag 200 mb internet op mijn adres maar weet niet of dit mogelijk is met dsl. 

Ik.hoor het graag 

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 28, 2026

Als je op de site van kpn net doet alsof je internet besteld dat krijg je de maximale haalbare snelheid vanzelf te zien.

JanD
Superuser
  • January 28, 2026

Beste ​@Ad Jaspers als het al mogelijk is, te controleren zoals ​@Joep1965 beschrijft, zal het via pairbonding gaan of een andere techniek, is de snelheid bij koper TOT maximaal 200/20Mbit/s, dat lage getal staat voor de uploadsnelheid.

Of je die 200Mbit/s werkelijk haalt, hangt af van je afstand thuis tot de centrale (kast).

Hoe verder daar vanaf hoe kleine de kans dat je het maximum haalt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2026

Ik heb al internet van kpn maar is 100 mb is zo traag . Vandaar mijn vraag voor 200 mb. Anders stap ik over naar ziggo due hebben 400 mb . 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 28, 2026

Wat je te zien krijgt op die site is ook meteen het maximale .

• January 28, 2026

Wordt pairbonding nog aangesloten ?
Misschien wel als er 2 aderparen werkend in huis zijn maar vrougah ging de straat nog wel open om het 2e aderpaar in te lassen maar die tijd in voorbij, voor zo ik weet.

Maarrr :

Ik heb al internet van kpn maar is 100 mb is zo traag . 

Wat voor probleem ervaar je daar mee.
Met een goedwerkende verbinding met die snelheid kun je veel doen.

JanD
Superuser
  • January 28, 2026

Ik heb al internet van kpn maar is 100 mb is zo traag . Vandaar mijn vraag voor 200 mb. Anders stap ik over naar ziggo due hebben 400 mb . 

Beste ​@Ad Jaspers als je een snelheidstest doet, bekabeld op 1 pc en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, wat haal je dan?

Wat heeft KPN ooit eens in je contract aangegeven wat er op jouw adres maximaal haalbaar is?

Ook bij die 100/10Mbit/s geldt hoe verder van de centrale (kast hoe lastiger het is om dat maximum te halen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 28, 2026

Die tijd is nog steeds voorbij ​@KeesYagi, enkel voor onze zakelijke klanten kunnen dat soort dingen nog weleens geregeld worden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 28, 2026

100 Mbps. Traag???

Is je werkelijke snelheid misschien lager. Doe eens een speedtest.

Wat doe je allemaal tegelijk dan?

Tv stream kpn: 7,2 mbps via koper met i-TV. Met TV+ 14,2 Mbps. 

Netflix HD 5 Mbps: 4k 15 Mbps. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Ad Jaspers welkom op de KPN Community. Heb je inmiddels al voor ogen wat er mogelijk is op jouw adres? Je kan anders via de site van kpn een check uitvoeren voor een indicatie voor alle beschikbare pakketten. 

Ik zou je anders willen adviseren om een terugbelafspraak te maken met een collega. Dan kan er op een rij gezet worden wat er mogelijk is en wat het beste bij jou aansluit. 

Mocht je nog vragen voor mij hebben stel ze dan gerust!