Skip to main content

Ik ben vanmiddag in een gebouw geweest waar ze zonder pairbonding 44 mbit snelheid hebben. Ik ben nog aan het oriënteren maar als ik

1 smart tv

1 google nest audio

1 chronecast 

1 kpn tv plus box

1 tablet

1 smartphone

1 computer

Aansluit., is dat dan snel genoeg ? 

Met pairbonding is het 85, maar het is een huurhuis.

Is pairbonding exclusief bij kpn? 

Heb nu glasvezel. 1 gbit. 

Hou van Spotify internetradio en tv en soms ern film. 

Aansluit., is dat dan snel genoeg ? 

Als u niet alles tegelijk gebruikt in theorie wel. Maar het is niet geweldig. 

Met pairbonding is het 85, maar het is een huurhuis.

Wat heeft "huurhuis" er mee te maken? Is pairbonding beschikbaar? 

Is pairbonding exclusief bij kpn? 

Ja.

Heb nu glasvezel. 1 gbit. 

Dan denk ik dat u het wel gaat merken...

Voor alle duidelijkheid. Ik ben nog aan het kijken. Op de site van kpn melden ze wel 85.maar heb een paar sites getest. Maar bedankt.   Kan ook langsgaan bij de winkel. 

KPN is de enige welke pairbonding aanbied. Andere aanbieders over de DSL bieden enkel VDSL aan en zijn dus wat trager. Mogelijk is ziggo ook een optie. In een hoop gebieden kunnen hun tot 1Gb download aanbieden over hun coax kabel. 

Persoonlijk ben ik geen fan van die oranje rakkers maar het zal vast geen slecht bedrijf zijn als het ze is gelukt om zo groot te worden.

Heel verstandig om bij het kijken al vast na te denken over de internetverbinding. Er zijn heel wat mensen die na de verhuizing er pas achter komen dat ze een prutverbinding hebben. Dat is niet handig.

Vind ik ook. Kan daar geen ziggo krijgen. Maar er hoeft niks aan de muur te gebeuren bij pair bonding? Maar kan voorlopig nog wel van glasvezel genieten. En het kan ook een ander pand worden. Vind het goed om info te vragen. Internet is belangrijk omdat ik slechtziend ben. 

Bij pairbonding kan het voorkomen dat het ISRA punt gewijzigd moet worden door een monteur. Dit is dan kosteloos. Vroeger kwam het ook nog weleens voor dat we laswerk begonnen maar dit is niet meer zo.

Moet je daarvoor toestemming vragen aan de verhuurder ? 

[..] 44 mbit  ..]

Een goed werkende verbinding op die snelheid is zeker genoeg, voor normaal gebruik, zeker als je de enige gebruiker bent van die verbinding.

Pair bonding lijkt me nog mooier als het kan. 

Hi @Wouterradiofan,

Een KPN monteur heeft geen toestemming van je verhuurder nodig om het aansluitpunt aan te passen. Het kan wel zijn dat de  invoerkabel met daarop een lasdop binnen komt in een ruimte waar alleen de verhuurder toegang tot heeft. Deze zit vaak in kelders/meterkasten. Het kan zijn dat hier ook iets aan moet veranderen. Dus daar zou ik wel altijd rekening mee houden.

Indien de 2e lijn in het verleden niet defect is gemeld wordt er bij een nieuwe abonnement volgensmij standaard pairbonding geleverd als dit mogelijk is. 

Bedankt voor de informatie. Ik weet even genoeg. 

Reageer