Skip to main content

Hallo, Ik heb een vraag over 5G.

Sinds bijna anderhalf jaar heb ik een Samsung A32 toestel (met 5G functie) alleen kan ik bij de instellingen nergens zien hoe deze aangezet moet worden. Alleen de mogelijkheden van 4G, 3G en 2G lijken toepasbaar.

Met vriendelijke groet, 

M van Erp

Dat staat gewoon altijd aan. Hoe oud is uw simkaart? Oudere simkaarten ondersteunen het soms niet.


Hoi @vanerpnederland 

Welkom op het forum van KPN.

Van de Samsung Galaxy A32 zijn twee verschillende modellen op de markt gebracht, namelijk een A32 die alleen tot 4G ondersteund, en een A32 die ook 5G ondersteund.
 

De modellen die alleen tot 4G ondersteunen zijn:

SM-A325F, SM-A325F/DS, SM-A325M, SM-A325N

De modellen die óók 5G ondersteunen zijn:

SM-A326B, SM-A326B/DS, SM-A326BR/DS, SM-A326BR, SM-A326U, SM-A326W, SM-A326U1, SM-A326K, SCG08, SM-S326DL
 

Je kunt dit checken op het originele Samsung doosje waar de Samsung Galaxy A32 in heeft gezeten, daar staat het modelnummer op één van de stickers.

Je kunt het ook vinden binnen de instellingen van je A32 zelf:

Om het serienummer, modelcode of IMEI nummer te achterhalen ga je op je mobiele toestel vanuit het startscherm naar: 'Apps' > 'Instellingen' > 'Toestel-info'. Het modelnummer is weergegeven in het 'Toestel-info menu'.

Het kan dus zijn, dat je toch een model in handen hebt die alleen tot 4G ondersteuning biedt.
Dus check even welk model je nu precies hebt.

In Eersel en direct omgeving heeft het 5G netwerk van KPN een optimale dekking, dus daar kan het niet aan liggen.


Hoi, Michel,

Dan is het dus duidelijk waar het aan ligt! Mijn toestel is A32F DS. Dus geen 5G type.

Bedankt voor de informatie.

 


U mist er niets aan hoor. 4G is snel zat.


U mist er niets aan hoor. 4G is snel zat.

En vaak sneller dan 5g vanwege de nog ongebruikte frequenties


Hoi, Michel,

Dan is het dus duidelijk waar het aan ligt! Mijn toestel is A32F DS. Dus geen 5G type.

Bedankt voor de informatie.

 

Hoi @vanerpnederland 

Graag gedaan!
Ik heb je graag voorzien van de benodigde informatie, waardoor je dus nu weet, dat je Samsung Galaxy A32 alleen tot het 4G netwerk toegang heeft.


Reageer