Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb momenteel een pakket voor internet en TV (hussel 50Mbit/s) bij KPN en ben daar vooralsnog erg tevreden mee. Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwe huurwoning en neem graag mijn abonnement van KPN mee naar de nieuwe woning. In de nieuwe woning kon ik tot mijn spijt echter geen ISRA aansluiting vinden.

 

In de meterkast (foto in bijlage) kon ik slechts een contactdoos met coax aansluiting vinden. Van mijn gelimiteerde kennis van dit alles begrijp ik dat dit alleen compatibel is met Ziggo. In de woonkamer (foto bijlage 2) zitten twee wandcontactdoosjes; een met dubbele coax aansluiting en een met UTP aansluiting. 

 

Mijn vraag is: is het mogelijk de UTP aansluiting in de woonkamer te gebruiken om het modem op aan te sluiten? Wellicht een domme vraag - ik ben hier niet helemaal in thuis en ben enkel ISRA aansluitingen gewend.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Jongste

 

 

Hoi @Jongste 
De foto is niet meegekomen met je bericht.
Je wilt weten of KPN op je nieuwe adres kan leveren?
Vul dan op kpn.com je nieuwe postcode in, dan kun je gelijk zien of KPN op dat adres kan leveren.


Beste @huistijger ,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb inmiddels de foto's toegevoegd ter referentie.

Ik heb de postcodecheck op kpn gedaan en het lijkt mogelijk te zijn voor KPN om internet te leveren op mijn nieuwe adres (standaard KPN - glasvezel is nog niet beschikbaar in mijn wijk). Echter kom ik er dus niet uit waar ik mijn modem op kan aansluiten. Enige tips op basis van bovenstaande foto's? Er zijn helaas geen andere aansluitingen binnen de woning…

 

Met vriendelijke groet,

Jongste


Hoi @Jongste 
Het beste kun je dan gelijk een monteur vragen die sluit het perfect voor je aan, zonder kosten, tenzij je meer werk vraagt aan hem / haar, maar dat wordt je dan tevoren verteld.
Meer werk kan bestaan uit kabels trekken e.d. maar als je dat zelf kunt doen dan is dat natuurlijk ook prima.
Misschien is het handiger om te bellen met 0800 0402, gratis nummer.


@Jongste als de check op onze website aangeeft dat er een verbinding is dan moet het lukken. 🙂

Wel is de tip van @huistijger uitstekend. Een monteur is hier een goed idee. 

Kan het overigens nog zijn dat je een kelder hebt? Of dat er een aansluitpunt in de hoek van de woonkamer zit? Aan de voorkant van de woning?