Skip to main content
Beantwoord

Is de internetsnelheid bij mijn abonnement aanpasbaar binnen de looptijd van mijn contract?

• August 4, 2025
  • 6 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik ben vanmiddag klant geworden van KPN. Ik kreeg het advies om een SuperFiber 1 Gbit/s internetabonnement te nemen, ik heb aan een internetsnelheid van Snel 100 Mbit/s genoeg.  Om vervolgens na 9 maanden snelheid te verlagen. De reden: Bij een SuperFiber 1 Gbit/s internetabonnement krijg je een sneller modem. Op het contract staat bij vaste telefoonnummer “maandelijks aanpasbaar” Dat zelfde staat bij Opnemen Pakket. MAAR bij SuperFiber 1 Gbit/s internetabonnement staat dat niet. De KPN medewerker verzekerde mij dat het toch mogelijk is. Kan ik de medewerker op zijn woord vertrouwen? Of moet ik straks 15 maanden het verschil tussen SuperFiber 1 Gbit/s en Snel 100 Mbit/s bij betalen. Het gaat dan om 15 maanden a €15,00 = €225,00. Als dat zo is dan is er voor mij geen sprake van een voordeel actie.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Voltje ,

Jazeker , jouw abonnement is maandelijks aanpasbaar. de medewerker van de klantenservice heeft jou goed voorgelicht. 

bron: 

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1

SuperFiber 1

voorheen € 52,50

€ 52,50

nu met korting € 35,00

€ 35,00

per maand

/mnd

1 Gbit/s download1 Gbit/s upload

• Maandelijks aanpasbaar

• Inclusief F-Secure Virusscanner en Veilig browsen

Maar tijdens de eerste negen maanden heeft dat aanpassen inderdaad geen zin, want de prijs is de eerste negen maanden voor jou altijd 35,00. Ook bij 100 Mbit/s. 

Maar na die negen maanden kun je rustig downgraden.  

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 4, 2025

Hallo ​@Voltje ,

Jazeker , jouw abonnement is maandelijks aanpasbaar. de medewerker van de klantenservice heeft jou goed voorgelicht. 

bron: 

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1

SuperFiber 1

voorheen € 52,50

€ 52,50

nu met korting € 35,00

€ 35,00

per maand

/mnd

1 Gbit/s download1 Gbit/s upload

• Maandelijks aanpasbaar

Maar tijdens de eerste negen maanden heeft dat aanpassen inderdaad geen zin, want de prijs is de eerste negen maanden voor jou altijd 35,00. Ook bij 100 Mbit/s. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 4, 2025

: Bij een SuperFiber 1 Gbit/s internetabonnement krijg je een sneller modem.

Beste ​@Voltje bij een Gigabitabo krijg je geen ander modem dan bij de 100/200/500Mbit/s snelheid, dat klopt dus niet.

Alleen als je een 4Gbit/s abo neemt krijg je een ander type modem.

Nu krijg je een KPN Box12 voor alle snelheden en bij een 4Gbit/s abo krijg je een V14.

CC ​@Noordzee 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 4, 2025

Alleen als je een 4Gbit/s abo neemt krijg je een ander type modem.

Nu krijg je een KPN Box12 voor alle snelheden en bij een 4Gbit/s abo krijg je een V14.

CC ​@Noordzee 

Helemaal correct JanD. 👍🏼

Hij heeft het echter over 1 Gbit/s. iMaar verder maakt het voor het antwoord niet uit. Ook een 4 Gbit/s-abonnement is maandelijks aanpasbaar: 

SuperFiber 4

€ 67,50

per maand

4 Gbit/s download4 Gbit/s upload

• Maandelijks aanpasbaar

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 7, 2025

Hi ​@Voltje,

Ik zie dat anderen je al uit hebben gelegd dat je de snelheid na de kortingsperiode zonder problemen kunt verlagen 😊Weet je zo voldoende?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Ja, bedankt voor jullie reacties. Dan ben ik gerust gesteld. 

Ik vraag me alleen af waarom mij die internetsnelheid van 1Gb/s is geadviseerd door de KPN medewerker als ik dan hetzelfde modem krijg als bij een lagere internetsnelheid. Ik heb genoeg aan de laagste internetsnelheid. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2025

Omdat je de eerste negen maanden daar niets extra’s voor betaald.