Skip to main content

Ik ben al velen jaren klant bij de KPN met al mijn producten en krijg internet via koper en voorlopig komt er geen glasvezel.

Het internet is te traag om goed 4k etc… te streamen en met een VPN.

Zonder VPN 20mb download via de WiFi.

 

Dus ik overweeg met al mijn producten over te stappen naar Ziggo en Vodafoon.

 

Kan en wil de KPN mij nog behouden als klant?

Wat zijn de mogelijkheden voor de zelfde prijs?

TV en internet via Mifi?!

Waarschijnlijk woon je vrij ver van de centrale. Dat gaat ten koste van de snelheid. Wat zegt de site van kpn over de maximale snelheid op jouw adres als je net doet alsof je een bestelling plaatst?


Wat is je snelheid als je bedraad werkt?

Gebuik je WiFi op 2.5 of 5 Mhz?


Wat is je snelheid als je bedraad werkt?

Gebuik je WiFi op 2.5 of 5 Mhz?

29mb

5mhz

 

Als bij de KPN een aanvraag doe dan krijg ik als opgave ook 29mb.


met die snelheid zou je nog net in aanmerking moeten komen voor SIB snel internet buitengtebied volgens mij


met die snelheid zou je nog net in aanmerking moeten komen voor SIB snel internet buitengtebied volgens mij

Ik zit niet in het buitengebied.

Ik wacht hier op een reactie van de KPN. Of gaat die niet komen?


een reactie kan wel tot 5 werkdagen duren hier op het forum


Wat is je snelheid als je bedraad werkt?

Gebuik je WiFi op 2.5 of 5 Mhz?

29mb

5mhz

 

Als bij de KPN een aanvraag doe dan krijg ik als opgave ook 29mb.

Met die snelheid is het van belang dat de tv ontvanger met een kabel aangesloten is op het modem.  Sowieso is het dan onverstandig om veel via wifi te laten lopen. 


Menigeen zou willen dat ie 29Mbit/s heeft, daar is niks mis mee.

 


Wat is je snelheid als je bedraad werkt?

Gebuik je WiFi op 2.5 of 5 Mhz?

29mb

5mhz

 

Als bij de KPN een aanvraag doe dan krijg ik als opgave ook 29mb.

Met die snelheid is het van belang dat de tv ontvanger met een kabel aangesloten is op het modem.  Sowieso is het dan onverstandig om veel via wifi te laten lopen. 

TV zit op de kabel.

Voor een gezin om TV te kijken 4k te streamen en een VPN is het te weinig.


heb je geen ziggo mogelijkheid oid ipv die trage kpn 


heb je geen ziggo mogelijkheid oid ipv die trage kpn 

Ja heb Ziggo liggen.

Als de KPN niet met een oplossing komt ga ik bij ze weg. Helaas


Die oplossing is er pas als de koperaansluiting vervangen wordt door glasvezel maar dat kan nog jaren duren. Overstappen naar Ziggo is dan voor nu  de beste oplossing. 


Is de VPN uitschakelen geen oplossing voor jouw vermeende trager internet? @martin888 

Een particulier heeft in de regel geen VPN nodig, behalve eventueel als je thuis werkt en verbinding moet maken met je werk.

 

 


Die oplossing is er pas als de koperaansluiting vervangen wordt door glasvezel maar dat kan nog jaren duren. Overstappen naar Ziggo is dan voor nu  de beste oplossing. 

Er is wel een oplossing maar die wilde KPN mij niet geven. Ze zien blijkbaar de koperklanten graag vertrekken!


Die oplossing is er pas als de koperaansluiting vervangen wordt door glasvezel maar dat kan nog jaren duren. Overstappen naar Ziggo is dan voor nu  de beste oplossing. 

Er is wel een oplossing maar die wilde KPN mij niet geven. Ze zien blijkbaar de koperklanten graag vertrekken!

wat voor oplossing had je zelf in gedachten


Die oplossing is er pas als de koperaansluiting vervangen wordt door glasvezel maar dat kan nog jaren duren. Overstappen naar Ziggo is dan voor nu  de beste oplossing. 

Er is wel een oplossing maar die wilde KPN mij niet geven. Ze zien blijkbaar de koperklanten graag vertrekken!

wat voor oplossing had je zelf in gedachten

Daar ben ik ook benieuwd naar @martin888 


Die oplossing is er pas als de koperaansluiting vervangen wordt door glasvezel maar dat kan nog jaren duren. Overstappen naar Ziggo is dan voor nu  de beste oplossing. 

Er is wel een oplossing maar die wilde KPN mij niet geven. Ze zien blijkbaar de koperklanten graag vertrekken!

wat voor oplossing had je zelf in gedachten

SIB

Dan haal ik bijna 80mb.

Kost de KPN alleen een simkaartje en een 4G router in bruikleen.

Dus een kleine moeite. Kwestie van je klanten willen behouden.  Ik nu goed voor 110euro per mnd!


Als dat mogelijk was had je het al gehad. 


Als dat mogelijk was had je het al gehad. 

Het is wel mogelijk maar ze willen niet.


Nee het is niet mogelijk.  Heeft met de capaciteit van de zendmasten te maken. Alleen in dunbevolkte gebieden is voldoende capaciteit. 


Nee het is niet mogelijk.  Heeft met de capaciteit van de zendmasten te maken. Alleen in dunbevolkte gebieden is voldoende capaciteit. 

Kan makkelijk. Staat hier vol met masten.

Als er honderden foons met 4G 200mb  met onbeperkt internet op kunnen, dan kan er ook prima een 4G router van 50mb bij.

Allemaal leugens van de KPN. Ze houden zich hier ook verdacht stil! Dat zegt mij voldoende.

 

Je kan zelfs bij andere bedrijven een 4G router met onbeperkt internet nemen. En die gebruikt het KPN netwerk!


Stap gewoon over naar Ziggo.  Sib is echt geen vervanger voor de vaste lijn. Er moet een buitenantenne komen voor goed resultaat dus zo geweldig is het niet. Ik spreek uit ervaring!! 


Stap gewoon over naar Ziggo.  Sib is echt geen vervanger voor de vaste lijn. Er moet een buitenantenne komen voor goed resultaat dus zo geweldig is het niet. Ik spreek uit ervaring!! 


Vreemd dat de KPN deze klanten laat vertrekken!

Bij Odito 100mb 49euro per mnd!


Bij kpn € 42,50


Bij kpn € 42,50

Wat 42,50?
4G router met 100mb voorl ieder adres?