Skip to main content

Hoi Allemaal, ik heb gisteren een bestelling gedaan bij KPN

voor tv en internet, dit is via de koperlijn.

Nu gebruik ik het volgende in huis

3 Beveiligingscamera (Wifi)

3 TV Ontvangers

PS5 met Online Gamen

Allerlei Smart home Producten.

Diverse Smartphone's

 

De snelheid van de lijn zou 70 Mbits Down en 17Mbit Up zijn. Is dit voldoende of moet ik toch overwegen om een andere provider te zoeken die bij mij glasvezel bied ( Wij hebben hier de glasvezel lijn van Delta Fiber) 

 

Graag hoor ik het van jullie wat wijsheid is , ik kan hem nog annuleren namelijk , het zou jammer zijn als ik achteraf spijt krijg hier hebben we beiden niets aan zowel wij als gezin niet en KPN ook niet.

 

Groetjes Dominique 

 

70 mbit kan prima. Maar het is wat u zelf wilt natuurlijk. Als u een nieuwe game download op uw PS 5, hoe lang wilt u wachten? Dat is de vraag. Die kunt u alleen zelf beantwoorden. 


@Nick83 Wanneer ik aan het gamen ben en mijn vrouw tv aan het kijken is , hoop ik dat mijn vrouw geen buffers/vastlopers/haperingen te ondervinden.

Want dan kijk ik toch liever naar glasvezel.


Tja, als er glasvezel is…. ook al is 't niet van en voor kpn.

Voor een ps5 lijkt mij een down- en upload van 100 Mb/s (dus 100 down en 100 up) prima werkbaar.

70 down ook wel, maar maar 17 up???

Internet is internet.

Verschillen zitten 'm in leverbare snelheid en zenderaanbod… Op één van deze twee of beide bepaal je de keuze naar mijn idee.


@PeterG Zoals ik het begrijp zegt u dus dat ik beter glasvezel kan nemen 


Dat zou ik wel doen. Als ik een gamer was. En verder geen binding had aan kpn verder dan alleen afname van het abonnement.

Ik had op koper 70 down en 30 up. Dat werkte zeer vloeiend. Zelfs met 5 schermen tegelijk geprobeerd. 3 tv's + ook nog tv via smartphone en laptop.

Ik heb echter wel eens uit topics begrepen dat games als Play Station ook een redelijk upload nodig hebben als je met meerderen (buiten je huishouden) aan het gamen bent.


Een upload zo laag op ps5 duidt niet op een probleem Sony capped randomly de up tot max 20 mbps


Reageer