Skip to main content
Beantwoord

Is de vergoeding die ik krijg voor een storing normaal?

• February 2, 2026
  • 8 reacties
  • 122 keer bekeken

13 november was internet, tv en telefoon plotseling weg. Na dat er 6 monteurs zijn geweest is het op 29 jamuari toch gelukt. Het lijkt mij toch een reden om kpn dit eens uit zoekt hoe dat kan. Ik was genoodzaakt om mb's bij mijn mobielprovider tenemen. Ondertussen wel een hotspot en digitenne gekregen. De digitenne was hopeloos dan geen signaal en geen geluid. Ik heb nu een vergoeding aangevraagt en kreeg te horen dat dit 174 euro is. Is dit een normale vergoeding voor al die dagen ellende? 

Beste antwoord door Remco van KPN

Hallo Pam! Welkom op de KPN Community. Dat is inderdaad dan een flinke periode dat je zonder diensten hebt gezeten zeg en dat is natuurlijk nooit leuk. Het klopt inderdaad dat de vergoeding zich concentreert op het abonnement en niet om bijkomende zaken. Mocht je dat nog precies willen nalezen dan kan dat op deze pagina.

Mocht je daar verder nog vragen over hebben stel ze gerust.

8 reacties

• February 2, 2026

Dat ligt er aan. Wat betaal je per maand? Dat moet je keer 2,52 doen. Want dat is het aantal maanden dat je geen internet gehad hebt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2026

Bij een netwerkstoring langer dan 12 uur heb je recht op een vergoeding van 1/30e van het maandbedrag van je abonnement voor iedere dag zonder dienst. Dit staat in de wet.

bron: https://www.kpn.com/service/vergoeding/thuis

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

Hallo Ruud,  Waar je wettelijk recht op heb dat weet ik. Een periode van meer als 70 dagen is toch iets anders. De keren dat we vrij hebben genomen en er niets opgelost is toch ook niet mis.

• February 2, 2026

De keren dat we vrij hebben genomen en er niets opgelost is toch ook niet mis.

Daar krijg je niks voor. Dit gebeurt bij andere klanten ook met regelmaat. Die krijgen daar ook niks voor.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 2, 2026

Hallo ​@pamstevens 

Je moet het doen met de genoemde vergoeding. Daarnaast verstrekt KPN bij lang(er) durende storingen een zgn. noodpakket (digitenne en hotspot), zodat je niet helemaal zonder zit.
Gevolgschade wordt echter niet vergoed.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@pamstevens KPN regelt de vergoedingen overeenkomstig de op dat moment geldende voorwaarden, inkomensverlies, snipperdagen en andere gemaakte kosten vallen daar niet onder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

Allemaal bedankt voor de reactie's.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 4, 2026

Hallo Pam! Welkom op de KPN Community. Dat is inderdaad dan een flinke periode dat je zonder diensten hebt gezeten zeg en dat is natuurlijk nooit leuk. Het klopt inderdaad dat de vergoeding zich concentreert op het abonnement en niet om bijkomende zaken. Mocht je dat nog precies willen nalezen dan kan dat op deze pagina.

Mocht je daar verder nog vragen over hebben stel ze gerust.