Skip to main content

Hallo, met het uitruimen, opknappen en isoleren van mijn kelder kwam ik de volgende kabel tegen omdat ik zag dat de kabel al kapot was en er een paar draden uitstaken heb ik de mantel voorzichtig verwijderd om te kijken of ik deze kan repareren (zie zwarte kabel op de foto. Is dit een oude PTT kabel? verder op in mijn kelder lopen de voor mij bekende blauw gevlochten PTT kabels en deze zwarte kabel komt, als ik het goed kan volgen uit de vertakking dmv de spuitlas.

Ik gebruik geen vaste telefoon thuis en heb een glasvezel verbinding aangesloten en wel. Kan ik deze kabel verder verwijderen? 

huis is gebouwd in 1961, 13 bewoners voor ons gehad en iedereen heeft helaas wel "iets" gedaan.  Zo heb ik ook geen (zichtbare) telefoonaansluiting meer. er komt alleen nog een blauw gevlochten kabel uit de grond/spauw.

Ook geen idee waarom de hele blauwe bende onder mijn vloer door loopt haha.  wie o wie kan mij helpen met mijn vraagstukken. 

 

 


Dit is inderdaad allemaal van KPN en specifiek Stap58 voor de DraadOmroep. - officieel mag het niet verwijderd of gesloopt worden en loopt de kabel door het huis van al je buren en heeft iedereen een eigen aftakking voor toen de radio en nu de DSL. Wel is het zo dat als glasvezel beschikbaar is het koper wordt uitgeschakeld. 
U zou via mijnaansluiting.nl een verzoek tot verwijdering kunnen aanvragen. 


dank je wel! Ik ga meteen een verzoek indienen aangezien de kabel mijn isolatieplannen nu dwarsboomt en ik anders een andere oplossing moet zoeken om de kabel dan wel te repareren dan wel weer dusdanig te monteren dat dit geen gevolgen heeft en in de toekomst ook niet meer beschadigd zal raken. nogmaals dank voor de snelle reactie


Aha, het is beantwoord, maar wat is het antwoord, cq hoe is het verder verlopen ?


verzoek ingediend bij mijnaansl.. die heeft het doorgegeven aan KPN die heeft op zijn beurt weer gereageerd dat de kabel aangezien er al glasvezel ligt verwijderd mag worden zodat deze niet meer in de weg ligt. Ik heb het dus dusver terug getrokken dat ik geen zichtbare kabel meer heb in de kelder en in de woonkamer zit hij dusver terug geduwd dat er nog een klein stukje zichtbaar is ( gelukkig achter een radiatorombouw 


Bedankt !
Voor relaas.

Zo had ik het ook gedaan, als het geen doorgaande leiding in naar de buren, zoals dat in geschakelde woningen het geval kan zijn dan is er niets aan de hand.
In uiterste gevallen kan je er altijd nog bij, daar gaat het om.
 


Mooi opgelost @JJPvHaren, bedankt voor je terugkkoppeling!


Reageer