Skip to main content
Beantwoord

Is een ping van 3855ms te hoog?

• September 10, 2025
  • 3 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Rammatt en welkom bij de KPN Community! Dat is best hoog. 🙃 Merk je ook dat dingen niet soepel lopen?

Mocht je bijvoorbeeld lag in games merken, volg dan de tips uit dit topic op: 

Hoge ping tijdens gamen via netwerkkabel en glasvezel | KPN Community

Met name: 

Elk apparaat dat tussen de provider en je apparaat zit, draagt bij aan de latency (Ping).

Typisch zul je inderdaad enkele ms latency hebben als je met een ethernet kabel direct op je modem zit.

Toevoegen van een switch geeft een ms extra, maar met name wifi (+1 tot 5ms), en dan ook met name access points dragen flink bij. Dus wil je een shooter efficient spelen: gebruik geen wifi. en zorg voor een verbinding met zo weinig mogelijk overdrachtspunten.

Hopelijk lukt het dan om het omlaag te krijgen. Zo niet, laat het hier dan gerust weten!
Ik hoor dan ook graag hoe je alles aangesloten hebt en welke apparatuur je gebruikt. 

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 14, 2025

Hi ​@Rammatt en welkom bij de KPN Community! Dat is best hoog. 🙃 Merk je ook dat dingen niet soepel lopen?

Mocht je bijvoorbeeld lag in games merken, volg dan de tips uit dit topic op: 

Hoge ping tijdens gamen via netwerkkabel en glasvezel | KPN Community

Met name: 

Elk apparaat dat tussen de provider en je apparaat zit, draagt bij aan de latency (Ping).

Typisch zul je inderdaad enkele ms latency hebben als je met een ethernet kabel direct op je modem zit.

Toevoegen van een switch geeft een ms extra, maar met name wifi (+1 tot 5ms), en dan ook met name access points dragen flink bij. Dus wil je een shooter efficient spelen: gebruik geen wifi. en zorg voor een verbinding met zo weinig mogelijk overdrachtspunten.

Hopelijk lukt het dan om het omlaag te krijgen. Zo niet, laat het hier dan gerust weten!
Ik hoor dan ook graag hoe je alles aangesloten hebt en welke apparatuur je gebruikt. 

• Auteur
  • September 17, 2025

Hoi,

Geen idee wat er mogelijk aan KPN zijde is gedaan,

maar de pings zitten nu structureel onder de 5ms.

Zelf aan mijn zijde geen aanpassingen gedaan.

@Sanne van KPN iig bedankt voor het opvolgen van mijn vraag.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 18, 2025

Oh fijn dat het zichzelf opgelost heeft. 😄 Bedankt voor het laten weten!