Skip to main content

Internet is op dit ogenblik tergend langzaam. Ik heb 3x moeten inloggen om bij het forum te komen.

Ik heb glasvezel met een abonnement van 1 gb en mijn pc is bedraad aangesloten. De KPN snelheids test geeft 167 Mbit download en upload Nul. Is er een storing op dit moment? 20-9-2023 15:15 uur

Hoi @Kees32 . Bij mijn weten niet maar we lopen dan ook 5 dagen achter qua reageren. 

Hoe is het nu met de snelheid?


Ik heb ook zoiets. Volgens speedtest.net heb ik nu (13:48) Download Mbps 771.04 en Upload Mbps 935.07. Volgens de speedtest van KPN geeft 913 Mbps en 939.6 Mbps. Deze laatste twee zijn natuurlijk prima waarden en de eerste twee (iig de download) niet, maar ik vraag mij wel af wat nu echt mijn snelheid is. Beide testen wijken wel vaker van elkaar af.


Hallo @Martin712 prima waarden, de hoogst gemeten snelheid telt.


Internet snelheid met de PC (alleen) bedraad aangesloten op dit moment 25-9-2023 14:25 uur is:

 


De vorige was met FireFox web based test gedaan. Deze is 25-9-2023 14:50 uur gedaan met de desktop test van Ookla. Het verschil is aanzienlijk.

 


Hallo @Kees32 ik doe in de regel via de Ookla app op een Windows pc 3 testen met kleine pauzes achter elkaar en neem dan het gemiddelde.

Voor een optimaal resultaat bij Gigabitverbindingen is de Ookla app op een Windows pc het meest betrouwbaar, mits rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router en verder alle overige (draadloze) apparaten uit.

Jouw meting 913/939Mbit/s geeft dus aan dat die goed is.

De snelheid kan altijd variëren, afhankelijk van de drukte op de lijn binnen jouw regio-kast, als je XGS-PON hebt.

Â