Skip to main content

Het glasmodem van mijn buren is stuk, de leds knipperen, maar er komt geen ethernet signaal. De leds bij de rj45 aansluiting knipperen ook niet (bij mij thuis wel)

Telefonisch krijg je KPN niet meer te pakken en via de app kan je een monteur reserveren voor woensdag. (Over 4 dagen) 

Zitten de buren dus zonder internet en tv tijdens de kerst…

Dat is heel vervelend. En dan nu ook nog de kerstdagen…

Je bent op goede voet begrijp ik. Directe buren? In bijvoorbeeld het v10 modem kun je het gast wifi aanzetten voor de buren. 

Tv kunnen ze dan eventueel doen via de laptop. http://tv.kpn.com

En dan de laptop met hdmi op de tv aansluiten. 


KPN is voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar @Bert64 en @PeterG 


Wat voor een "glasmodem" hebben de buren?

Heb je die al eens een minuutje van de stroom afgehaald?


Het glasmodem van mijn buren is stuk, de leds knipperen, maar er komt geen ethernet signaal. De leds bij de rj45 aansluiting knipperen ook niet (bij mij thuis wel)

Dat klinkt als een Genexis XGS-PON ONT glaskastje waarvan de WAN poort defect geraakt is door een stroomonderbreking. Een bekend probleem bij een bepaalde (iets oudere) productie serie. Daar is maar één oplossing voor: een KPN monteur met een nieuw exemplaar.

Zoals @Nomen Nominandum hierboven aangeeft is 0800-0402 voor storingen 24/7 beschikbaar, dus ik adviseer nog een keer te bellen en duidelijk inspreken dat er een storing is.


Bedankt voor jullie reacties!

0800 0402 is tegenwoordig ook een computer…

Gelukkig had ik nog een lange cat-6 kabel liggen en kunnen ze nu in ieder geval tv kijken via mijn netwerk. (Voor WiFi is de afstand te groot…)


KPN is voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar @Bert64 en @PeterG 

Hoe zijn ze bereikbaar volgens jou?


Wat voor een "glasmodem" hebben de buren?

Heb je die al eens een minuutje van de stroom afgehaald?

Uiteraard. Geen resultaat. 
Volgens mij klopt de aanname van Ruud. Het is een vrij oude Genexis waarvan de ethernet poort defect is. 


KPN is voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar @Bert64 en @PeterG 

Hoe zijn ze bereikbaar volgens jou?

0800 0402 @Bert64 


Wat voor een "glasmodem" hebben de buren?

Heb je die al eens een minuutje van de stroom afgehaald?

Uiteraard. Geen resultaat. 
Volgens mij klopt de aanname van Ruud. Het is een vrij oude Genexis waarvan de ethernet poort defect is. 

Dan kunnen we nog alle kanten op. Deze oudere Genexis NTU heeft een LAN poort zonder ledjes.

 

Of hebben jouw buren de onderstaande Genexis?

 


KPN is voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar @Bert64 en @PeterG 

Hoe zijn ze bereikbaar volgens jou?

0800 0402 @Bert64 

0800 0402 is een computer gestuurd nummer wat je adviseert een storingsoplosser te starten en stuurt je een sms met de url, waarna de verbinding verbroken wordt…


Wat voor een "glasmodem" hebben de buren?

Heb je die al eens een minuutje van de stroom afgehaald?

Uiteraard. Geen resultaat. 
Volgens mij klopt de aanname van Ruud. Het is een vrij oude Genexis waarvan de ethernet poort defect is. 

Dan kunnen we nog alle kanten op. Deze oudere Genexis NTU heeft een LAN poort zonder ledjes.

 

Of hebben jouw buren de onderstaande Genexis?

 

Nee die grijze. Die heb ik zelf ook en daarop zitten wel leds op de lanpoort…


KPN is voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar @Bert64 en @PeterG 

Hoe zijn ze bereikbaar volgens jou?

0800 0402 @Bert64 

0800 0402 is een computer gestuurd nummer wat je adviseert een storingsoplosser te starten en stuurt je een sms met de url, waarna de verbinding verbroken wordt…

Hoi @Bert64 

Wat vaak dan helpt, is direct daar achteraan (met hetzelfde telefoonnummer) opnieuw bellen, en nadat de voice respons systeem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in te spreken:

Alleen het woord storing of door verbinden met een medewerker wegens storing.

Dat sms'je krijg je bij de eerste keer bellen meestal als eerst, om eerst zelf het probleem op te lossen, maar ook om een lange wachtrij te voorkomen omdat er maar een aantal medewerkers werkzaam zijn in de avond en nacht.

Maar er zitten echt medewerkers aan de telefoon, om 24 uur per dag en 7 dagen per week storingen van klanten te verhelpen of vervolg stappen in te zetten.
Zoals meerdere forumleden in deze topic tegen je zeggen.

Moet eerlijk zeggen dat ik ook geen fan ben van zo’n voice respons systeem, geef mij maar een simpele keuzemenu waarbij je op een nummer moet tikken.


Bert64 schreef:

Nee die grijze. Die heb ik zelf ook en daarop zitten wel leds op de lanpoort…

Die heb ik ook maar bij mij zitten er geen ledjes bij de LAN poort.

De ledjes zitten bij mij, net als op die foto, alleen linksboven.


Bedankt voor jullie reacties!

0800 0402 is tegenwoordig ook een computer…

Gelukkig had ik nog een lange cat-6 kabel liggen en kunnen ze nu in ieder geval tv kijken via mijn netwerk. (Voor WiFi is de afstand te groot…)

Dat is heel aardig van je. Internet kan eventueel via de 4G van hun telefoon. Via het Hotspot dan wifi voor de laptop of tablet. Hebben ze mobiel van kpn dan in ieder geval tot 31 december ook de 5 GB extra. Daar kun je wel wat e-mail voor lezen. 

Voor de tv ontvanger kan het alleen via die kabel van jouw. Dan kunnen ze gelukkig op hun eigen tv abonnement kijken. Dank zij jou 💐.

P.s. 0800 0402 bellen. Binnen 15 minuten nogmaals bellen. Op de vraag of je voor hetzelfde belt ja antwoorden en je krijgt een echt mens aan de lijn. 

En kunnen ze zelf niet bellen met hun mobiel?


Bedankt voor jullie reacties!

0800 0402 is tegenwoordig ook een computer…

Gelukkig had ik nog een lange cat-6 kabel liggen en kunnen ze nu in ieder geval tv kijken via mijn netwerk. (Voor WiFi is de afstand te groot…)

Dat is heel aardig van je. Internet kan eventueel via de 4G van hun telefoon. Via het Hotspot dan wifi voor de laptop of tablet. Hebben ze mobiel van kpn dan in ieder geval tot 31 december ook de 5 GB extra. Daar kun je wel wat e-mail voor lezen. 

Voor de tv ontvanger kan het alleen via die kabel van jouw. Dan kunnen ze gelukkig op hun eigen tv abonnement kijken. Dank zij jou 💐.

P.s. 0800 0402 bellen. Binnen 15 minuten nogmaals bellen. Op de vraag of je voor hetzelfde belt ja antwoorden en je krijgt een echt mens aan de lijn. 

En kunnen ze zelf niet bellen met hun mobiel?

Het zijn twee lieve maar kinderloze oudjes. Dus die help ik graag. En bellen kunnen ze gelukkig nog mobiel. 
Dank overigens voor al jullie tips!


Verder waarom pas woensdag een monteur; omdat in principe alle monteurs vrij zijn met 1e en 2e kerstdag behalve onze 24/7 dienst monteurs. En werken enkel bij onze zakelijke klanten voor storingen. 


Verder waarom pas woensdag een monteur; omdat in principe alle monteurs vrij zijn met 1e en 2e kerstdag behalve onze 24/7 dienst monteurs. En werken enkel bij onze zakelijke klanten voor storingen. 

De storing is zaterdag al gemeld…


Tja, zaterdag werken er altijd wat minder monteurs dan doordeweeks en ook zondag is in principe een vrije dag. Feestdagen is gewoon vervelend in dit soort gevallen. 
 

In mijn regio heb ik helaas afgelopen week twee keer een nieuwe afspraak moeten maken bij een storing en dat ging pas de tweede week van januari lukken. Het is erg druk 😢


Tja. Helaas valt er op de meldingsdag zaterdag geen monteur meer in te plannen voor diezelfde dag. Lagere bezetting op zaterdag ook. 

Streven is dan de eerstvolgende werkdag. Dat is nu helaas woensdag vanwege de kerst. 

Op zondag zijn er alleen storing monteurs voor zakelijke contracten. Die zijn dan ook duurder. 

Heel fijn dus dat je even een kabel kon 'leggen'.


Opgelost!

Glasmodem was inderdaad stuk en is kosteloos vervangen.