Skip to main content
Beantwoord

Is er momenteel onderhoud gaande op het netwerk van KPN?

• January 14, 2026
  • 23 reacties
  • 218 keer bekeken

Foto's versturen is heel zwaar voor het mobiel internet van Odido. Dus wat ik probeerde een foto te posten met mobiel internet van Odido was te veel data. 

Ik probeer het nog een keer. Want het lampje internet knippert op de modem en wifi is uitgevallen. 5G heb ik nu van Odido omdat ik het mobiel netwerk van Odido met vliegtuigstand in smartphone A56 heb gereset. Foto haal ik weg. 

Een screenshot versturen wil ook niet op het Forum van KPN. Dit staat in de sms wat ik in Google Berichten heb gekregen.

Beste klant, op 14 januari 2026 tussen 2.00 en 7.00 uur verbeteren we het netwerk in je buurt. Hierdoor kan je misschien niet internetten, tv-kijken en/of bellen. Sorry hiervoor. Kijk op kpn.com/onderhoud voor verwachte onderhoudstijden. Groet, KPN

In smartphone A56.

Beste antwoord door Anonymous

Odido heb ik met 4G, 4G+ en 5G. KPN Mobiel heb ik niet meer vanaf 17 juli 2025. Maar woensdag 14 januari deed de modem raar voor 07:00 uur. Internet lampje knipperde groen, zwart, groen, zwart, groen, zwart. Bah! En wat zei de wifi in smartphone A56? Icoontje wifi met uitroepteken.

Na 07:00 uur 14 januari 2026 drukte ik op de witte knop achterop de zwarte modem. Weg stroom. Weer op de witte knop. Verscheen rood lampje.

Wifinetwerk Els, Verbonden. Hoera! Hieperdepiep Hoera! 🎊🎉🎊 KPN is super goed! En kan ik Whatsappen, mailen enzovoorts, enzovoorts.

23 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 14, 2026

Dat komt overeen met de tijden in uw post, het is nu 06;30 dus het kan best kloppen dat KPN dan nog bezig is met het onderhoud.

• January 14, 2026

Chrome blokkeerde om in te loggen op het Forum van KPN. Opslag van Chrome gereset en een update van Chrome in Google Play store geinstalleerd. Gelukt daarna met inloggen. He, he, maar daarom is het goed dat ik mobiel internet van Odido heb. Zet ik een hotspot voor smartphone S21 FE en tablet Tab A8 aan? Nee, mag niet mee doen op de mobiele netwerken van Odido met een hotspot. Is te veel data gevraagd. Test even de modem met hulp van de wifiadapter en nee, staat nog uit. Huh? Geen internetverbinding Chrome? O ja, Mobiele gegevens weer aan gedaan. 4G+ heb ik weer van Odido. Pfft! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2026

Hi ​@ElsLobach, ik denk ook graag mee. 

Ik probeer eerst even te begrijpen wat er precies aan de hand is en wat wij als KPN voor je kunnen betekenen. Ik lees namelijk dat dit om een Odido verbinding gaat, of probeer je ook iets op een KPN netwerk te doen? Je internet thuis misschien? 

Zo ja, dan kan het goed kloppen dat er dan onderhoud was als je dat bericht hebt ontvangen. Ik verwacht dat het nu ook weer werkt. 

• January 16, 2026

Ik probeer eerst even te begrijpen wat er precies aan de hand is en wat wij als KPN voor je kunnen betekenen. Ik lees namelijk dat dit om een Odido verbinding gaat, of probeer je ook iets op een KPN netwerk te doen? Je internet thuis misschien? 

Zo ja, dan kan het goed kloppen dat er dan onderhoud was als je dat bericht hebt ontvangen. Ik verwacht dat het nu ook weer werkt. 

Netwerk van Odido gebruikte ik woensdagochtend 14 januari. Maar had dat voor 07:00 uit gedaan in smartphone A56. Ging de wekker om 07:00 uur. Samsung klok speelde een ander liedje af dan gewend. Geen verbinding met Spotify. Modem uit gedaan en weer aan. Rood lampje verscheen.

Daarna kwamen de andere lampjes.

Lampje internet knipperde niet meer. Een minuut wachten en lampje wifi werd groen. En alles werkt weer. En gisterochtend ging de wekker weer. In plaats van een ander liedje speelde de tablet en Samsung klok met Spotify de twee liedjes Vol avontuur en Op de boerderij van Kinderen voor Kinderen 46 weer af. Omdat de tablet Tab A8 ook wifi gebruikt s'nachts.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@ElsLobach 

Ik kan er werkelijk waar geen “touw aan vast knopen” waar jij het nu precies over hebt.
Want dan heb je het weer over Odido, waar bepaalde zaken niet kunnen, en vervolgens heb je het weer over je tablet en smartphone.

Het is op z’n zachts gezegd een beetje een rommelig verhaal, waarin je niet echt duidelijk en helder vermeld wat eraan de hand is? en wat nu exact je vraag of probleem nu is?

Maar uiteindelijk werkt alles nu weer, en is er dus geen probleem meer?

Ik ga er maar vanuit dat het om het onderhoud ging op het netwerk van KPN, waarmee je jouw topic opende.

• January 16, 2026

Alex, Michiel begrijpt niet dat als wifi eruit ligt wat deze keer op woensdag 14 januari helaaa wel gebeurde dat ik blij mocht zijn dat ik mobiel internet van Odido had. Wat werkte zonder wifi helaas niet op woensdagochtend 14 januari? Tado. Verwarming. Werkte wel maar de servers werkte van Tado niet mee, Alex. En de lampen van WiZ konden wat ik pas na 07:00 uur kon gebruiken met wifi niet gebruiken voor 07:00 uur zonder wifi, Alex. Ik noem je naam Alex omdat anders klanten weer onbegrip gaan tonen met de reacties, Alex.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je mobiel internet via Odido hebt, en vast internet via KPN. Je gaf al aan dat er onderhoud werd gepleegd aan het vaste net, waardoor internet voor een korte periode niet werkte. Dat is dus gebeurd, en dus is je telefoon overgeschakeld op mobiel internet van Odido.

Maar wat is nou precies je vraagstelling?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 16, 2026

Zoals ik het begrijp was er onderhoud op het KPN netwerk waardoor dit niet werkte, op dat moment lukte het met Odido ook niet. 

Het goede nieuws is dat na alle onderhoud de KPN verbinding weer goed werkt, en daarmee kunnen we dit hopelijk laten rusten. 😊

• January 16, 2026

Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je mobiel internet via Odido hebt, en vast internet via KPN. Je gaf al aan dat er onderhoud werd gepleegd aan het vaste net, waardoor internet voor een korte periode niet werkte. Dat is dus gebeurd, en dus is je telefoon overgeschakeld op mobiel internet van Odido.

Maar wat is nou precies je vraagstelling?

Hier begon de topic mee.

Foto's versturen is heel zwaar voor het mobiel internet van Odido. Dus wat ik probeerde een foto te posten met mobiel internet van Odido was te veel data. 

Ik probeer het nog een keer. Want het lampje internet knippert op de modem en wifi is uitgevallen. 5G heb ik nu van Odido omdat ik het mobiel netwerk van Odido met vliegtuigstand in smartphone A56 heb gereset. Foto haal ik weg. 

Een screenshot versturen wil ook niet op het Forum van KPN. Dit staat in de sms wat ik in Google Berichten heb gekregen.

Beste klant, op 14 januari 2026 tussen 2.00 en 7.00 uur verbeteren we het netwerk in je buurt. Hierdoor kan je misschien niet internetten, tv-kijken en/of bellen. Sorry hiervoor. Kijk op kpn.com/onderhoud voor verwachte onderhoudstijden. Groet, KPN

In smartphone A56.

En nu is vanaf woensdag 14 januari het probleem onderhoud aan het wifinetwerk opgelost. 

Deze lampjes staan vanaf woensdag 14 januari weer 24/7 aan wat ik gedaan heb na 07:00 uur woensdag 14 januari. Niks knippert er meer. Wifi is supersnel samen met glasvezel zolang servers goed werken van bedrijven. En omgekeerd snappen de mensen van provider Odido niet dat ik een Videoland abonnement met Odido mobiel heb genomen maar alleen met hotspots en wifi met wachtwoorden van bedrijven en wifi van KPN mag gebruiken. Maar niet van het mobiele netwerk. 🤣 Anders raakt de data van Odido te snel op. Hahaha! Lang leve wifi in Nederland. 🎉

• January 16, 2026

Dus ik  ben heel blij dat ik z'n suoersnelle modem heb.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Ik kan niet echt een touw vastknopen aan de vraagstelling.

Maar ik neem aan dat de problemen inmiddels verholpen zijn en dat je weer zorgeloos kan internetten zoals vanouds?

• January 16, 2026

Dus ik  ben heel blij dat ik z'n suoersnelle modem heb.

Maak deze topic als beantwoord gemarkeerd. Ik gebruik nu wifi in mijn huis. Zodat klanten als AriënC en Michel.uit.Arnhem niks meer te zeggen hebben. Die kunnen namelijk niet meedoen met deze topic. Mogelijk hebben Michel.uit.Arnhem en AriënC geen onderhoud aan het netwerk woensdag 14 januari meegemaakt s'nachts. Hahaha! En ik wel helaas. Maar nu geniet ik van de supersnelle wifi. Als klanten zo doen dan post ik voor september 2027 als weer last van onderhoud aan het netwerk heb en lampje internet brand op de modem geen topic meer op het Forum. En bel ik ook niet meer 0800 0402. Modem toppie! Communicatie is niet op orde. 👎 Sorry. Dan maar genieten van het leven tot september 2027 en dan tabee KPN!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Laten we maar vooropstellen dat zowel Michel als ik als klant hier in dit topic behulpzaam zijn geweest. 

Ik wens je verder nog een hele fijne avond en veel succes met alles. 

• January 16, 2026

De volgende keer als overdag de modem ermee ophoudt ga ik wel naar de winkel van KPN in Groningen. Pfft! Wat een gezeur. 👎👎👎👎 Wat kan ik nog doen. Één niet meer bellen met 0800 0402. Geen afkoopsom betalen om eerder naar Odido Internet over te stappen. En ga kijken of ik het Forum af kan sluiten.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Het is jammer dat je niet concreet en bondig je hele probleem vertelt, en dat dit topic meer een klaagtopic is. We hadden je anders erg graag kunnen helpen met je problemen.

Je bent en blijft afhankelijk van apparatuur, en apparatuur wil soms wel eens falen. Of je nu bij KPN zit of een andere provider.…

• January 16, 2026

Ik weet het niet meer. **** KPN! Sorry maar deze provider en onbekende klanten gaan te ver nu. 
Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

• January 16, 2026

Meldingen heb ik uitgezet en ga hiermee iets doen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Die meldingen zijn gewoon notificaties dat er activiteit in jouw topic is. Je kan niet zelf bepalen wie in jouw topic reageert. Zo werkt het forum. 

Zolang er verder geen echte hulpvraag is, laat ik dit topic met rust. Ik wens je verder een hele fijne avond en veel succes toe.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 17, 2026

Zoals ik het begrijp was er onderhoud op het KPN netwerk waardoor dit niet werkte, op dat moment lukte het met Odido ook niet. 

Het goede nieuws is dat na alle onderhoud de KPN verbinding weer goed werkt, en daarmee kunnen we dit hopelijk laten rusten. 😊

Ze is nu wanhopig:

• Antwoord
  • January 17, 2026

Odido heb ik met 4G, 4G+ en 5G. KPN Mobiel heb ik niet meer vanaf 17 juli 2025. Maar woensdag 14 januari deed de modem raar voor 07:00 uur. Internet lampje knipperde groen, zwart, groen, zwart, groen, zwart. Bah! En wat zei de wifi in smartphone A56? Icoontje wifi met uitroepteken.

Na 07:00 uur 14 januari 2026 drukte ik op de witte knop achterop de zwarte modem. Weg stroom. Weer op de witte knop. Verscheen rood lampje.

Wifinetwerk Els, Verbonden. Hoera! Hieperdepiep Hoera! 🎊🎉🎊 KPN is super goed! En kan ik Whatsappen, mailen enzovoorts, enzovoorts.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Eind goed! Al goed! 😃

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 17, 2026

Maar ze heeft geen forumaccount meer…..

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 19, 2026

Ze is nu wanhopig:

Ik snap het wel als de communicatie via dit medium niet lekker loopt. Het is wél goed afgesloten en afgesproken om in de toekomst via de winkel of telefonisch te doen. 😊