Skip to main content

Al enige tijd is KPN druk bezig om bij mij in Wassenaar glasvezel aan te leggen. De status op www.kpnnetwerk.nl is nu 'Je staat op de planning om te worden aangesloten op glasvezel'. Hier stond enige tijd in nog november/december 2023. Als ik nu in de MijnKPN app kijk bij de orderstatus van glasvezel zien ik juni/juli 2024 staan 🤷🏼‍♂️

Dat is best een groot verschil, is er vertraging opgelopen en wordt zoiets ook gecommuniceerd? 

Ik vermoed dat die juni/juli neergezet is omdat november/december al dichtbij is en de oplevering nog niet bekend is. Ik zou de planning van kpnnetwerk maar als leidend zien.


U vraagt dat nu aan de provider KPN waar u zeer waarschijnlijk de diensten af neemt. De provider KPN legt geen glasvezel aan ook al klinkt dat heel verwarrend.

Voor al uw vragen omtrent glasvezel zult u bij het bedrijf KPNNetwerk.nl moeten zijn. Hun gaan over de aanleg en onderhoud van glasvezel en kunnen u vertellen wat de status van glasvezel in Wassenaar is. 
 

KPNNETWERK 📞

Ma t/m Vr 0830-1700 via 0880063744

Ook via Facebook, e-mail of X (voormalig Twitter) zijn ze prima bereikbaar. 

 


Al enige tijd is KPN druk bezig om bij mij in Wassenaar glasvezel aan te leggen. De status op www.kpnnetwerk.nl is nu 'Je staat op de planning om te worden aangesloten op glasvezel'. Hier stond enige tijd in nog november/december 2023. Als ik nu in de MijnKPN app kijk bij de orderstatus van glasvezel zien ik juni/juli 2024 staan 🤷🏼‍♂️

Dat is best een groot verschil, is er vertraging opgelopen en wordt zoiets ook gecommuniceerd? 

 

Om antwoord te geven op jouw vraag; Ja, er is zeker vertraging. Ik ben zelf woonachtig aan de Van Zuylen en hier hebben ze de eerste fase (plaatsen van BOP bij de gevel al 1,5 jaar geleden gedaan). Als je ook een BOP bij de gevel hebt dan kan een ploeg worden aangestuurd vanuit VolkerWessels. Dit is de aannemer die alle bestaande klanten van KPN omzet naar glasvezel.

Opmerkelijk is dat je dus als bestaande klant nog altijd te maken hebt met VolkerWessels, terwijl je bij een overstap wél door KPN personeel wordt geholpen, te weten zogenaamde HAS (Huisaansluiting) monteur. Deze rijden tegenwoordig in knalgroene busjes rond met groot het KPN logo erop, zoals ze dat in de ptt-tijd ook deden enkel was het ptt logo toen aanzienlijk kleiner.

Je zal dus als bestaande KPN klant VolkerWessels moeten bellen. Ik heb hun altijd op dit nummer gebeld: +31 88 186 6186 Dan hoef je niet eerst het algemene nummer van KPNNetwerk te bellen want je wordt dan ook naar de plaatselijke aannemer doorgestuurd, in dit geval dus VolkerWessels.

In principe zullen zij de klant benaderen zodra zij van mening zijn dat je aangesloten kunt worden. 

Dat verschilt enorm en een duidelijke planning zal nooit gegeven worden. Wel zit er dus een groot verschil in de huidige fase van jouw aansluiting. Het kan ook zomaar zijn dat je in Wassenaar-Zuid woont en het sprietje van de glasvezel nog bij de stoep uitsteekt en er nog een aantal meter onder de tuin ‘geschoten’ dient te worden.

Succes!

 

 

 


@van Selm dat is niet hoe het hoort te gaan. Als de BOP er ligt en je bent een KPN klant dan is het of vanzelf dat er contact wordt opgenomen om over te gaan of wanneer je belt met de provider KPN kan er een glasvezel upgrade worden ingeschoten waarna er een monteursaansturing wordt gedaan. Beide is enkel mogelijk wanneer behalve de BOP ook de POP in de regio klaar is.

edit; VWT wilt ook betaald krijgen en dat hoeft u niet te doen. Dus de opdracht zal dan linksom of rechtsom vanuit uw huidige provider moeten komen en niet van u zelf.