Skip to main content
Vraag

Is glasvezel ook gevoelig voor extreme temperatuur wisselingen?

  • June 24, 2026
  • 1 reactie
  • 26 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Misschien wat een vreemde vraag…….

Ik weet dat de glasvezel goed verpakt zit in een mantelbuis in de grond op een diepte van ongeveer een halve meter maar is de glasvezel gevoelig voor temperatuurverschillen? Hier in het noorden staat het kwik momenteel op 33,7° Celcius.

Ga je dit vergelijken met een raam met glas dat wel degelijk gevoelig is voor temperatuurverschillen (uitzetten en krimpen) “zou” glasvezel daar ook gevoelig voor zijn?

 

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Nee. En voordat de warmte 40 tot 60 cm de grond in gegaan is koelt het alweer af.

En voor dat stukje boven de grond (flat, kabels langs buiten in goten) maak ik me ook geen zorgen.