Skip to main content

 Is het internet dataverbruik onbeperkt by KPN Hussel 50/mb?

 

Nu kom ik uit het tijdperk van inbellen en ben ik al heel vroeg overgestapt op Ziggo (kabel) en na enkele decennia dus nu weer terug bij KPN, welke binnenkort glasvezel gaat aanleggen. Ik kreeg dus wel een aanbieding en veel uitleg en info over glasvezel maar dat bleek toch nog eerst aangelegd te moeten worden, daarom tussentijds tijdelijk op de koperdraad gezet door KPN. Op zich werkt dat voor mij prima eigenlijk maat stel ik me nu wel de vraag hoe het zit met dataconsumptie. Dus niet de bandbreedte (snelheid) maar de hoeveelheid data die ik binnen trek. Is dat onbeperkt? kan dat nergens terugvinden mijn Kpn is pas sinds kort actief en langzaam maar zeker kan ik daar nu info vinden en ja dan loop je toch wel tegen kleine verassingen aan bij  KPN zoals de max grootte van een email van 10 mb. wat weer onhandig is om scans van documenten via mijn printer scanner via dat apparaat door te zetten .  Maar ook omdat ik nogal wat multimedia gebruik vraag ik me af hoe dat zit. Kan iemand daar inzicht in geven?

het gaat dus niet om mobiel gebruik maar gewoon bedraad, via experia modem.

Vast Internet via Koper of Glasvezel is in de huidige tijd ongelimiteerd. 


Dank, duidelijk.  beetje simpele vraag ook maar ik heb zoveel aan mijn hoofd momenteel dat ik blij ben met dit antwoord dat ik natuurlijk ook zelf had kunnen stellen aan KPN.

Thanks.


zit nog op koper maar zie ze overal nu glasvezel aanleggen in de wijk.  Maakt me eigenlijk weinig uit vervelend is enkel dat ik via koper kennelijk maar max 10 mb kan mailen via KPN. automatische scanner moet nu stapels documenten in batches pdf sturen Maar schijnt een workaround te zijn via gmail of misschien filelink moet ik nog eens induiken help me nu maar even zo ben blij dat het gewoon werkt en eigenlijk had ziggo me een z3 abbo gesleten jaren geleden maar wel op minimale bandbreedte gezet daarna op Ziggo basis en sneller internet maar KPN via koper is volgens mij nog iets sneller maakt me ook weinig uit als ik youtube kan kijken 🙂 of vergelijkbaar alternatief mail en  fatsoenlijk wifi heb ben ik al dik tevreden. :hugging: