Skip to main content

Ik ben met de gemeente bezig om een stukje (gemeente)grond naast ons huis over te nemen. Op deze grond, naast mijn huis, staat een actieve straatkast. Deze zou ik graag laten verplaatsen. Hoe kom ik in contact met het infra supportteam? Het betreft kastnr. 1135jk 36 KVD.

Met vriendelijke groet,

Badder installatiebedrijf

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste @abdellah lahcen 

Zou je een foto hier willen plaatsen van die desbetreffende kast? 👍🏼


Als je dit van de gemeente overneemt is het het gebruikelijk en ook handiger dat de gemeente contact opneemt met de Liaisonmanager van KPN. Die zou bekend moeten zijn binnen de afdeling Kabels en Leidingen van de gemeente.

Overigens kan dit een hele kostbare operatie worden. Verplaatsen van een kast inclusief koperkabels en glasvezel is geen kleine klus!


bedankt


er zet nog geen glasvezel in


Is het deze :

 


Er zit zeker wel glasvezel in de kast. Een dikke blauwe buis die naar de kast toeloopt. Dit is de EDM-VLDM-AA. Zo heet deze kast bij KPN.

 

EN mijn eerste advies blijft staan. Laat het contact eerst via de gemeente doen. Zij kennen degene bij KPN die ze als eerste moeten bellen of mailen.


Als alle kabels langs dezelfde route naar de kast lopen dan zou je nog de hele kast aan een navelstreng kunnen verplaatsen, of ?

Maar ik zou er in dit geval totaal geen moeite mee hebben om zo’n kast te hebben in m’n tuin op deze manier maar ik begrijp ook wel dat de vraagsteller het gaat onderzoeken.

Is het plan om er iets gaan bouwen ? Dan wordt het weer anders.

Ik weet overigens van een kabelverdeler waar een appartementen gebouw overheen is gebouwd.

De actieve straatkast die er bij hoort staat iets verderop.


Hier een actuele foto van de betreffende kast. Niet heel groot geworden maar toch echt een nieuwe actieve kast (actief is sowieso met glasvezelverbinding).

 


Hier een actuele foto van de betreffende kast. Niet heel groot geworden maar toch echt een nieuwe actieve kast (actief is sowieso met glasvezelverbinding).

 

Dit is volgens mij een afvalcontainer... of ben ik nou gek? :upside_down:


Hoi @Nick83 

Ik denk dat de kast tegen de muur bedoeld is.:wink:
Of is het een KPN kast in vermomming. 


Uiteraard bedoelde ik de kast tegen de muur....


Goedemorgen @abdellah lahcen, welkom op het forum! 
Heeft dit je vraag beantwoord?