Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om de glasvezel converter LEDs uit te schakelen?

• January 11, 2025
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Hallo. 
In de converter van de glasvezelmedia branden doorlopend minstens 2 groene LEDs die buitengewoon fel zijn en van mijn kelder een soort van macabere disco maken (let op: ik heb het over inwendige LEDs, niet over de signaal-LEDs die uitwendig zitten en statusinformatie aangeven). 

De converter zit op ooghoogte naast de kelderdeur en als we de kelder ingaan schijnen die LEDs direct in onze ogen. Geen probleem voor mij, maar acute ernstige problemen voor mijn ernstige slechtziende echtgenoot. Vraag aan KPN: is het mogelijk die LEDs (op afstand?) uit te schakelen? 
En algemene vraag: is het een optie een deel van de beluchtingslamellen af te plakken zodat het licht geblokkeerd wordt. De converter heeft rondom beluchtingslamellen en zou dus niet geheel afgesloten zijn. Ik heb geen idee hoeveel warmte er afgevoerd moet worden.

Beste antwoord door Marlon92

Je hebt misschien een Nokia? Die heeft hele grove roosters waar ook een hoop licht door komt. Die kunt je ook wel gedeeltelijk afplakken. Anders een koofje omheen maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Je kan de leds afplakken of met een zwarte stift zwart maken. Alleen ingeval van een storing is dat weer lastig omdat je dan de leds status niet meer kunt zien

• January 11, 2025

Je kan de leds afplakken of met een zwarte stift zwart maken. Alleen ingeval van een storing is dat weer lastig omdat je dan de leds status niet meer kunt zien

Het gaat me dan ook om de interne leds die op de printplaat zitten, door de beluchtingslamellen naar buiten schijnen en als vuurtorens zo fel branden.

• Antwoord
  • January 11, 2025

Je hebt misschien een Nokia? Die heeft hele grove roosters waar ook een hoop licht door komt. Die kunt je ook wel gedeeltelijk afplakken. Anders een koofje omheen maken.

• January 11, 2025

Je hebt misschien een Nokia? 

Inderdaad, een Nokia. Ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik toentertijd plaatsing in de woonkamer geweigerd heb, wat een lichtorgel is dat ding zeg!

De rest van je antwoord stelt me gerust, ik ga meteen aan de slag met tape.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 11, 2025

Ter info: warme lucht stijgt, dus boven en onder open te houden, de zijkanten kan je afplakken.