Skip to main content
Antwoord

Is het mogelijk om de lampjes op het KPN Glasvezelmodem uit te zetten?

• September 10, 2025
  • 12 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb sinds iets meer dan een maand KPN glasvezel. In de woonkamer heb ik hiervoor een zwart ONT kastje moeten installeren. Deze zit naast de TV. In eerste instantie prima ware het niet dat de groene lampjes, die meer licht geven dan de gemiddelde kerstverlichting, zeer storend zijn. Zeker als het wat donker is. Kan ik deze uitzetten? Afplakken ziet er namelijk niet uit en mag toch hopen dat KPN hieraan gedacht heeft. 

Beste antwoord door huistijger

Hoi ​@Robert8891 

Die lampjes zijn ook nodig voor als er storing is, dan kun je in één oogopslag kijken wat de fout is. 
Maar ik begrijp dat de felheid naast de TV storend is.
Afplakken met zwart plakband, maar dan wel zo dat je het even los kunt halen als er storing is. Of er even wat voor zetten de opties die hier al eerder doorgegeven zijn.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 10, 2025

Plakband er over.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 10, 2025

Beste ​@Robert8891 , dat is helaas niet mogelijk.

Als je het niet af wilt plakken kun je er misschien iets voor zetten. 

• September 10, 2025

Dat kastje had beter in de meterkast kunnen zitten. Dan heb je daar geen last van. Er is geen mogelijkheid om het uit te zetten.

• Auteur
  • Topper
  • September 10, 2025

Helaas komt het glasvezel in de woonkamer binnen, naast de TV. Kan ik weinig aan veranderen. Dat je de lampjes niet uit kan zetten vind ik wel een heel groot gebrek vanuit KPN. Dit was een simpele toevoeging geweest. Afplakken met zwart tape kan wellicht, maar dan eerst de vraag: kan het het kastje schaden?

Het groene licht komt niet alleen van de kleine lichtjes aan de voorkant, maar ook uit de zijkant. Als ik dat allemaal afplak schaadt dit de Hardware dan niet wegens de warmte?

• September 10, 2025

Jij hebt een Nokia kastje?

• Auteur
  • Topper
  • September 10, 2025

Jij hebt een Nokia kastje?

Geen idee om eerlijk te zijn. Het is een zwart kastje dat met mijn 4Gbit internet kwam. Waar kan ik dit zien?

• September 10, 2025

Nou ja ... het Nokia kaatje heeft nogal behoorlijk grote roosters waar het licht ook door komt. Dat valt bijna niet dicht te plakken. 

Dat is bij het kastje van het ander merk, waar ik nu ff niet op komt, veel minder. Dat zijn 2 lampjes op de voorkant afplakken en klaar.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hoi ​@Robert8891 

Die lampjes zijn ook nodig voor als er storing is, dan kun je in één oogopslag kijken wat de fout is. 
Afplakken met zwart plakband, maar dan wel zo dat je het even los kunt halen als er storing is. Of er even wat voor zetten de opties die hier al eerder doorgegeven zijn.

• Auteur
  • Topper
  • September 10, 2025

Nou ja ... het Nokia kaatje heeft nogal behoorlijk grote roosters waar het licht ook door komt. Dat valt bijna niet dicht te plakken. 

Dat is bij het kastje van het ander merk, waar ik nu ff niet op komt, veel minder. Dat zijn 2 lampjes op de voorkant afplakken en klaar.

Dan heb ik een Nokia want er zitten grote roosters aan de zijkant. Hier komt ook veel licht door.

• Auteur
  • Topper
  • September 10, 2025

Hoi ​@Robert8891 

Afplakken met zwart plakband, maar dan wel zo dat je het even los kunt halen als er storing is. Of er even wat voor zeggen de opties die hier al eerder doorgegeven zijn.

Kan afplakken van de lichtjes en roosters geen kwaad?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 10, 2025

Rooster moet je niet afplakken dan gaat hij stuk.
Een klein stukje plakband wat alleen het lichtje afschermt, niet een hele lap doen dan kan hij zijn lucht niet meer kwijt en verbrandt hij.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 10, 2025

Nokia ONT roosters niet afplakken, anders gaat het apparaat zeker stuk en is er kans op brand.
De luchtroosters zitten er met een reden.
Je kan er alleen maar wat voor zetten zodat er minder licht zichtbaar is, maar zal lastig blijven ben ik bang.